Audi Sport Quattro S1, Audi S2, Audi TT a Audi R8. K tomu nepočítaně úžasných konceptů, například Quartz (1981), Avus (1991), Rosemeyer (2000), Steppenwolf (2000), e-tron (2009) či Nanuk (2013). Tahle auta pomáhala značce Audi dostat se tam, kde dnes je, tedy na špičku prémiového segmentu. A všechna jsou dvoudveřová. Ostatně není to tak dlouho, co jste si u čtyř kruhů mohli mezi dvoudveřovými modely vybírat; ještě v roce 2023 vám nabídli třetí generaci stylového TT, do letoška také supersport R8. Teď už zbývá jen Audi A5, které si stále ještě můžete koupit jako dvoudveřové kupé Sportback či kabriolet se stejným počtem dveří. Pokud se vám líbí, neváhejte. Tento stav totiž nebude mít dlouhého trvání.
Protože Audi ústy svého generálního ředitele ohlásilo premiéru nové generace středně velkého modelu A5 už za několik týdnů, čas posledních dvoudveřových modelů Audi se krátí. Pro novou generaci se s nimi totiž podle Autoblogu nepočítá. Už koncem letoška si tedy žádné dvoudveřové ani otevřené Audi nekoupíte, což bude v historii značky vůbec poprvé. Tento smutný, ale logický krok je předzvěstí další velké změny; přibývající elektrické modely si vyžádaly další velkou úpravu nomenklatury (po nedávné náhradě označení motorizací nicneříkajícími číselnými kódy). Lichá čísla v označení modelů, jako například A3 nebo A5, budou patřit spalovacím modelů, sudá (A4 či A6) potom elektrickým.