Po konci v F1 okamžitě nabral směr Formule E. Zatímco ještě kroužil v Abú Dhabi svůj poslední závod za Alfu Romeo, jeho nový zaměstnavatel Dragon Penske už se tou dobou nacházel ve španělské Valencii, kde právě probíhaly předsezónní testy elektrických formulí. K ideálnímu začátku nové štace má tento scénář rozhodně daleko. Nedostatek času v procesu učení a zvykání si na nové auto, lidi kolem sebe i způsob závodění, se od začátku sezóny projevuje prakticky neustále. Poslední účastí v Římě Antonio Giovinazzi opět neoslnil. První závod dokončil na 19. místě a z druhého odstoupil. I kvalifikační pokusy zatím mají k ideálu daleko. To přitom bývá disciplína, při které se dokáží jezdci se slabšími vozy prosadit.
Ačkoli tým Dragon Penske nepatří mezi špičku, a nepohybuje se tudíž na předních pozicích, výkony mladého Itala jsou dokonce daleko za potenciálem auta. Logicky se proto nabízí otázka, proč stále přichází pouze bídné výsledky?
„Jsou to pro mě těžké časy ve Formuli E,“ začal Giovinazzi rozhovor pro racingnews365.com, který se uskutečnil během dvojzávodu v Římě. „Zatím neumím ovládat auto tak, jak bych chtěl. Částečně i proto, že jsem v posledních letech jezdil ve Formuli 1. S vozy F1 se jezdí diametrálně odlišně než s vozy Formule E. Právě kvůli tomu to zrovna nejde podle mých představ. Poslední dva měsíce se nejel žádný závod a když je závodní víkend, je jen velmi málo času, abyste si auto osahali a zvykli si na něj. Podat dobrý výkon tu musíte okamžitě. A to je těžké, pokud máte s autem jen málo zkušeností. Nemohu se dostat do svého rytmu. Strávil jsem poslední dobou dost času i na simulátoru, jenže to může nadělat více škody než užitku. Rozdíly mezi realitou a simulátorem jsou obrovské. Vlastně není nic, co by bylo stejné při jízdě na simulátoru a v reálném autě Formule E. Bude chvíli trvat, než svůj rytmus najdu. Tým se mi snaží pomoct, dělá pro to vše. Zvyknout na auto si ale musím sám, a to je v tuto chvíli obtížné. V tréninku máte jen pár minut, přičemž nemůžete si dovolit udělat chybu. Když narazíte do zdi, které jsou na městských okruzích blízko, okamžitě následuje trest.“
Bezchybný výkon za volantem vyžaduje i plné soustředění. Giovinazzi ovšem přiznal, že hlavou se mu honí i myšlenky na F1, respektive vnímá, že jeho bývalý tým Alfa Romeo letos postavil dobré auto. Výsledky na sebe nenechaly dlouho čekat. Valteri Bottas i Guanyu Zhou jsou ve středu pole konkurenceschopní a z toho pramení i lehká frustrace, protože mladý Ital takové podmínky v minulých třech sezónách, které v F1 strávil, neměl. Situaci shrnul strohým povzdechnutím: „Takový je život.“