Řím i v neděli patřil Jaguaru, vítězem znovu Evans. Ve vedení seriálu je Vergne

Řím i v neděli patřil Jaguaru, vítězem znovu Evans. Ve vedení seriálu je Vergne
Fotografie: Formule E
  • Mitch Evans z Jaguaru vyhrál i druhou ePrix Říma a na lídra šampionátu ztrácí pouhých 9 bodů
  • Vedení v seriálu ztratil Edoardo Mortara, střídá jej Jean-Éric Vergne
  • Mezi týmy stále vládne Mercedes zásluhou Stoffela Vandoorna
  • Další závody jsou naplánovány na 30. dubna, kdy se pojede v Monte Carlo

Obrovskou bodovou vzpruhu si po tomto víkendu z Říma odveze tým Jaguaru, obzvláště pak Mitch Evans. Australan po vítězném sobotním tažení předvedl své umění i v neděli. Do Itálie přitom přicestoval s pouhým bodem na svém kontě. Do dalšího závodu naopak půjde jako jeden z hlavních vyzyvatelů lídra šampionátu.


Ačkoliv převaha Jaguaru byla jasně viditelná už v sobotním závodě, nedělní kvalifikace opět nepřinesla kýžené umístění na pole position. Oba jeho jezdce navíc proti sobě svedl už čtvrtfinálový duel. Lépe z něho vyšel včerejší vítěz Evans a postavil se na čtvrté místo před kolegu Sama Birda. Nejvýhodnější pozici na startu si vyjel dvojnásobný šampion Jean–Éric Vergne z DS Techeetah. Celkově už zaznamenal svou 14. pole position v kariéře pilota Formule E a v tomto ohledu je historicky nejúspěšnějším jezdcem. Ve finále nedal šanci Jakeu Dennisovi. Opět se nevedlo jezdcům Venturi. Lídr seriálu Edoardo Mortara zaznamenal pouze 11. nejrychlejší čas, týmový kolega Lucas di Grasi až 12.

Evansovo vítězství se zrodilo až v závěru a znovu v tom hrála roli riskantně zvolená strategie pozdní aktivace útočného módu. Spolu s týmem se dokonce vystavil potenciální penalizaci za neučinění aktivace včas. Tento krok ovšem vyplynul i ze situace, kdy se na trati pohyboval safety car, a aktivace módu proto nedávala příliš smysl. Pravidla přitom nařizují, že pilot musí využít útočný mód, a musí se tak stát před uplynutím vyměřeného času závodu. Naneštěstí pro Jaguar, stejně jako v sobotu, nastavilo ředitelství závodu v důsledku předešlých nehod základní část o dalších 5 minut. První pozici si proto Evans vyjel posléze s extra energií a pouhých pár minut před koncem.


Stejně jako sobota, i neděle nabídla mnoho dramatických okamžiků na čele závodu. Ve vedení se vystřídala hned pětice jezdců. Nakonec nejlépe za Evansem dojel Vergne, jenž si na zádech přivezl včera druhého rychlíka Robina Frijnse. K prvnímu vítězství ve Formuli E měl nakročeno i André Lotterer, nicméně jízda „na údržbu“ v závěrečných minutách jej dost možná o tento cenný primát připravila. Cílem závodu projel na solidním čtvrtém místě. Vysoko po startu z hloubi pole se pohyboval i druhý Virgin Nicka Cassidyho. Útok na nejlepší pětku mu ale moc nevyšel. V zatáčce číslo 7 zkusil předjížděcí manévr na Birda, který zase útočil na Stoffela Vandoorna. Všichni tři byli ve vzájemném kontaktu, nicméně jen Vandoorne dokázal ze souboje odjet bez větších ztrát a nakonec skončil na pátém místě. Cassidy ani Bird cíl závodu neviděli.


Velký kredit za převedenou jízdu patří Oliveru Turveymu. Kvalifikace mu vůbec nevyšla, ale po startu z 20. příčky se dokázal prosmýknout na konečné sedmé místo. Získal tak první letošní body pro čínský tým NIO 333. Nepovedený víkend naopak zaznamenal Edoardo Mortara a Venturi. Po skvělém rozjezdu sezóny přicházejí hubenější výsledky a ten dnešní navíc pokazila jezdecká chyba. Švýcar přehnal nájezd do zatáčky a bokem auta narazil do betonové zdi. Náraz nevydržela hnací hřídel.

Sestřih kvalifikace

Hodnocení fDrive.cz

Atraktivita závodu: 10/10
Nejlepší pilot: Mitch Evans
Největší smolař: Jake Dennis
Číslo závodu: 50, tolik bodů si odváží Mitch Evans z dvojzávodu v Římě
Nejlepší nováček: Oliver Askew, 10. místo
Za očekáváním: Andretti Avalanche

Výsledková listina

P. Jméno Tým Ztráta Bodů
1. Mitch Evans Jaguar TCS Racing - 25
2. Jean-Éric Vergne DS Techeetah +0,584 s 21
3. Robin Frijns Envision Racing +1,606 s 16
4. André Lotterer TAG Heuer Porsche +2,093 s 12
5. Stoffel Vandoorne Mercedes-Benz EQ +2,756 s 10
6. Pascal Wehrlein TAG Heuer Porsche +4,655 s 8
7. Oliver Turvey NIO 333 Racing +7,097 s 6
8. Lucas di Grassi Rokit Venturi Racing +8,680 s 4
9. Sébastien Buemi Nissan e.Dams +8,796 s 2
10. Oliver Askew Avalanche Andretti +10,429 s 1
11. Dan Ticktum NIO 333 Racing +11,130 s
12. Maximilian Günther Nissan e.Dams +11,221 s
13. Sérgio Sette Camara Dragon / Penske Autosport +12,309 s
14. António Félix da Costa DS Techeetah +13,134 s
15. Nyck de Vries Mercedes-Benz EQ +14,207 s
16. Sam Bird Jaguar TCS Racing DNF
17. Nick Cassidy Envision Racing DNF
18. Jake Dennis Avalanche Andretti DNF
19. Alexander Sims Mahindra Racing DNF
20. Oliver Rowland Mahindra Racing DNF
21. Antonio Giovinazzi Dragon / Penske Autosport DNF
22. Edoardo Mortara RokIt Venturi Racing DNF

Šampionát jezdců po dvojzávodě v Římě vede Vergne. Jeho nejbližšími pronásledovateli jsou Frijns, Vandoorne a Evans. Dosavadní lídr Mortara se propadl až na pátou příčku. Stále stejný obrázek naopak nabízí tabulka týmové soutěže. Vede Mercedes s drobným náskokem před Porsche a DS Techeetah.

Další ePrix je naplánována na poslední dubnový den. Jede se 30. dubna na ikonickém okruhu v Monte Carlo. Ještě předtím nás ale čeká vzrušující odhalení nadcházející třetí generace formulí. To se uskuteční v Monaku dva dny před závodem v místním Yacht Clubu.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze