V dnešním dílu fNews se podíváme na trochu exotiky. Čeká nás Genesis GV60 Magma, AUDI E SUV i netradiční úprava Kia EV5. A nakonec si řekneme, kolik se u nás vlastně těch elektromobilů vyrábí. Tak vítejte u fNews.
fNews #334 – Ostré Genesis, nové AUDI i Kia na kempování
Podcast v audio formě
- přehrát tuto epizodu (mp3)
- odebírat podcast (RSS)
- odebírat podcast na Spotify
- odebírat na Apple Podcasts
Začněme v Koreji, kde Hyundai ukázal ostrou novinku ze své luxusní podznačky – Genesis GV60 Magma. Tento model vychází z Ioniq 5 N, ale je ještě o píď ostřejší. A v titulní oranžové barvě mu to opravdu sluší. Sportovních úprav doznala karoserie i rozchod kol, nechybí silnější brzdy a úpravy přímo v kabině. Tlačítko Boost dá řidiči přístup k výkonu až 650 koní a točivému momentu 790 Nm. Z 0 na 100 km/h se tak auto dostane za 3,4 sekundy a maximální rychlostí je 264 km/h. Začátkem příštího roku se auto začne prodávat v Koreji, ale pak přijde i na evropské trhy do Německa a Velké Británie.
Audi představilo novou podznačku specificky určenou pro čínský trh. Jmenuje se AUDI. Ne Audi, ale AUDI. Psáno kapitálkami. Ta spolupracuje s místním partnerem SAIC a připravuje nový model, zatím uvedený jako koncept AUDI E SUV. Pryč jsou tradiční čtyři kruhy, ale jinak design vozu nevypadá vůbec špatně a určitě by oslovil i nejednoho evropského zákazníka. Auto je 5 metrů dlouhé, má 3metrový rozvor a výkon 670 koní. Na stovku se auto dostane za 5 sekund a velká baterie o kapacitě 109 kWh nabídne dojezd přes 700 km podle čínské normy. A díky 800V architektuře doplní za 10 minut energii na dalších 320 km jízdy. Budete nové AUDI Číňanům závidět?
Koncept Kia EV5 WKNDR ukazuje, jak by vypadalo toto korejské SUV v úpravě pro výlety do přírody. Má výraznější nárazníky, ochranu podvozku a další terénní úpravy. Žluto-zelený akcent pak můžeme vidět napříč celým interiérem. Sedadla jsou sklápěcí do vodorovné polohy a kufr dostal řadu praktických vychytávek. Reálné výroby se ovšem asi nedočkáme. O tom svědčí i loňský koncept Kia PV5 WKNDR, který předělal modulární dodávku na ultimátní kempingové auto.
A na závěr se podívejme na nějaká čísla. V prodejích elektromobilů jsme možná stále za Polskem i Maďarskem, ale ve výrobě se u nás celkem daří. Celková produkce osobních aut u nás sice klesla o 2 %, ale podíl elektromobilů a plug-in hybridů vyrostl na 19,4 %. To dělá celkem 235 207 elektrifikovaných aut, z toho 183 205 čistě bateriových. U Škodovky tvoří elektrifikované vozy 22,7 % produkce, u Hyundai je to téměř čtvrtina a Toyota v Kolíně hlásí polovinu výroby elektrifikovanou. Navíc se připravuje na budoucí výrobu bateriových elektromobilů.
Dali byste přednost autu z domácí produkce, nebo je vám jedno, kde se váš vůz vyrobí? A chtěli byste Genesis GV60 Magma nebo dokonce AUDI E SUV na našem trhu? Dejte vědět v komentářích a sledujte fDrive.cz.
