Oba patří mezi nejvlivnější lidi na světě a svými intelektuálními schopnostmi posouvají hranice doposud zaběhnutého technologického prostředí. Když ale přijde na téma rozměrnějších aut s elektropohonem, jejich názory se rozcházejí. Problémem je, že se jejich myšlenky dostaly na veřejnost, čehož se chopila světová média a rádoby aféra je na světě. Informuje o tom například businessinsider.
Tu začal svým blogovým příspěvkem starší z dvojice miliardářů. V něm popisoval, jak v případě výrazného zlevnění bateriových systémů a jejich technologického pokroku fandí elektromobilům v rovině osobních automobilů. Na druhou stranu prý ale nevidí rozumné opodstatnění při využívání elektrických pohonů například v nákladní dopravě.
„I při velkých průlomech na poli bateriových technologií nejspíš nikdy nebudou elektrické vozy praktickým řešením pro mnohonápravové dopravní prostředky, nákladní lodě nebo dopravní letadla. Elektřina je životaschopným řešením pro kratší vzdálenosti, ale pro těžké dopravní prostředky a na dlouhé vzdálenosti potřebujeme jiná řešení“, napsal spoluzakladatel Microsoftu Bill Gates.
Many exciting things will be unveiled on Battery Day 9/22 ⚡️
— Elon Musk (@elonmusk) September 11, 2020
He has no clue
— Elon Musk (@elonmusk) September 12, 2020
Na to zareagoval jeden z jeho obdivovatelů a skrze Twitter požádal o vyjádření CEO Tesly, Elona Muska. Ten k nastínění svého názoru nepotřeboval příliš mnoho slov a řekl jen: „Nemá o tom ponětí.“
Gates ve zmiňovaném příspěvku ocenil přínos několika výrobců zabývajících se vývojem elektromobilů. Mezi nimi například GM, Ford, Rivian nebo Bollinger. Tesla však ve výčtu chyběla. Zda je to i tím, že se právě Tesla snaží o vývoj nového trucku Semi nebo Cybertrucku, zůstává otázkou. Zřejmě jde ale o déletrvající názorové neshody.
My conversations with Gates have been underwhelming tbh
— Elon Musk (@elonmusk) February 18, 2020
Není to totiž poprvé, kdy si oba takříkajíc vjeli do vlasů. Gates rovněž nedávno kritizoval Muska za to, že se šéf Tesly nepřesně vyjadřuje k aktuálním záležitostem kolem pandemie způsobené COVID-19. Už v únoru letošního roku zase Musk vyjádřil zklamání nad společnými rozhovory s Gatesem, které se odehrály poté, co si Gates pořídil elektromobil značky Porsche.
Dále zdůrazňuje, že zmíněný limit 640 KB „způsobil“ nikoli Microsoft, ale firma IBM. První PCčka totiž používala procesor i8086/8088, který měl pouze 20-bitovou adresovou sběrnici, a dokázal tedy adresovat pouze 1 megabyte paměti. Firma IBM pak rozhodla o tom, že prostor od 0 do 640 KB bude využit pro operační paměť, a zbývajících 384 KB bude využito pro jiné účely (např. pro videoRAM, pro připojení periferií v režimu mapování do paměti atd.).