Bill Gates si koupil Porsche Taycan. Co dále o elektromobilitě prozradil?

5
Bill Gates si koupil Porsche Taycan. Co dále o elektromobilitě prozradil?
  • S Billem Gatesem se potkal YouTuber Markus Brownlee
  • Zakladatel Microsoftu je příznivcem elektromobilů a nedávno si koupil první elektromobil od Porsche

Setkat se s Bilem Gatesem se vám nepovede každý den. Avšak YouTuber Markus Brownlee měl to štěstí a se zakladatelem Microsoftu si popovídal. Tématem byla elektrická aut: nejen Tesla, ale také Porsche Taycan a další.

Gates se dotkl i tématu dojezdu. Konkrétně promluvil o strachu z nedostatečného dojezdu, který většina majitelů automobilů má. Dle jeho slov je to však otázka času, než si na to lidé zvyknou. Bill Gates investuje nemalé finanční prostředky do ochrany prostředí a elektromobilita může být jednou z cest. I proto je Gates fanouškem elektrickým aut, ačkoli nejčastěji ho potkáte za volantem Mercedesu a EQC to opravdu není. Nedávno však Gates koupil Porsche Taycan. „Je to cenově výhodné auto a je velmi cool,“ řekl k němu.

V rozhovoru se mluví samozřejmě i o Tesle, která je lídrem trhu s elektromobily. Dle slov Gatese je právě Tesla důvodem, proč ostatní automobilky začínají vyrábět elektrická auta, protože Tesla poměrně rychle vyrostla a logicky by mohlo jít o dobrý byznys. To, že v Evropě je důvod poněkud jiný, jistě víte. Emisní normy jsou přísné a automobilky nemají na výběr. Na celý rozhovor se můžete podívat níže.

Diskuze ke článku
Petr
To bych chtel videt Vas vypocet. Jak jste se dostal k 97 g/100 km. E-tron mozna, ale Tesla rozhodne ne. Nepiste takove bludy. Je to asi jako bych rozporoval operacni postup lekarum. To, ze Vam bylo umozneno psat komentare neznamena, ze musite lhat. Ani u normalniho auta neni dany limit realny, Kolik kWh el. energie stoji vyroba 1 l benzinu z ropy. Ty cisla jsou desive vysoka. Ale vsichni je ignoruji, ale u BEV by jste pocital i vyrobu pastelek ve skolce budouciho inzenyra pracujici v Tesle.
Tom256
Bill už je dědek. Aby mu to zrychlení neurvalo hercnu :)
Lukáš
Ty emisní normy jsou dost na hlavu, reálně dělají elektromobily v Čechách asi 97 gramů na kilometr, započítávají se však jako bez jako bezemisní. Tedy v případě, že by solární, vodní a větrné elektrárny neprodukovaly obrovské emise při výrobě. Nesmíme zapomenout na biomasu, u které by stromy museli růst místo třiceti osmdesát let, aby se vykonpenzovaly emise způsobené spalováním. No a samozřejmě výroba baterie pro elektromobil, při které také vzniká nezanedbatelné množství oxidu uhličitého.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze