Nedávno se sešel šéf Tesly, Elon Musk, se šéfem koncernu Volkswagen, Herbertem Diessem, a spekulovalo se, o čem asi tak mohli jednat. Jednou z variant bylo zpřístupnění bezkonkurenční sítě Superchargerů, které Tesla vybudovala, i vozům značky Volkswagen, případně autům celého koncernu. Pár dní na to se zjistilo, že na nejnovějších Superchargerech v3 mohou vozy ostatních značek nabíjet zdarma. Informaci o tom přináší electrek.co, vznikají tak další spekulace.
Německý YouTube kanál nextmove totiž po zjištění, že se na novém Superchargeru v3, který má standard CCS, dá nabíjet i auto jiné značky, vyzkoušel opravdu hodně aut konkurenčních značek a u všech nabíjení fungovalo. Kromě Volkswagenu ID.3, kterým začali, to byly například vozy:
- VW e-Golf
- BMW i3
- Opel Ampera-e
- Hyundai Kona Electric
- Hyundai IONIQ Electric
- Renault Zoe
- Porsche Taycan
U všech nabíjení na nejnovější verzi Superchargeru bez problémů fungovalo, a to zdarma. Vozy Tesla nabíjení platí tím, že se vůz při nabíjení identifikuje a odebraná energie se pak účtuje majiteli auta. Nabízí se tedy dvě varianty. Buď jde o chybu, nebo Elon Musk nechal nabíjecí stanice takto na nějakou dobu nastavit schválně, aby „popíchl“ představitele ostatních automobilek k jednáním o podmínkách. Která z variant to podle vás je?
Kdyby do svých vozů ostatní výrobci implementovali funkci pro identifikaci auta na Superchargeru a platili za nabíjení Tesle, mohla by to být situace výhra-výhra pro všechny. Řidiči ostatních značek by rázem měli k dispozici mnohem více možností k nabíjení a Elon Musk by pro Teslu získal příjem, díky kterému by se rychleji vracela obrovská investice na vybudování obrovské sítě Superchargerů.