Po své návštěvě berlínské Gigafactory, kterou Tesla Motors staví, se Elon Musk přesunul do Braunschweigu kousek od Wolfsburgu, kde se sešel s šéfem koncernu Volkswagen – Herbertem Diessem. O něm je známo, že je fanoušek Elona Muska a několikrát se pochvalně vyjádřil směrem k Tesle. Během této schůzky nechal Elona Muska řídit Volkswagen ID.3, jak informuje electrek.co.
Ze schůzky vzniklo i krátké video, na kterém je zachycena i část jejich konverzace poté, co Elon Musk usedl za volant a Herbert Diess vedle něj. Hned na začátku upozorňuje Diess Muska, že to je běžné auto a ne závodní stroj. Elon Musk chtěl pravděpodobně zkoušet akceleraci. Poté Herbert Diess říká, že řízení je dobré a Elon Musk to potvrzuje slovy: „Na auto, které není sportovní, to je opravdu dobré.“ Pak následuje konverzace o velikosti baterie, načež se Elon Musk ptá, zda má vůz asistenta jízdy v pruhu nebo něco takového. Herbert Diess pak popisuje asistenty. Ale evidentně Elona Muska neohromil. Ostatně Tesla je v této oblasti mnohem dále a spíše naráží na legislativu, kvůli které nemůže použít některá, již vyvinutá, řešení.
Jestli to byla jen přátelská schůzka, nebo se rýsuje nějaká budoucí spolupráce, to není jasné. Ale podle videa to vypadá spíše na přátelskou schůzku s budoucím „sousedem.“ Německá Gigafactory totiž bude od Wolfsburgu jen něco přes 200 kilometrů, tedy mnohem blíže než ostatní velké německé automobilky.
Volkswagen ID.3 po stovkách KM. Jaký je? – první dojmy
Technické parametry Volkswagen ID.3 Tour 77 kWh
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 261 × 1 809 × 1 552 mm, 1 719 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm |
Baterie | 82 kWh (77 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 125 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,1 kWh / 100 km, dojezd: 542 km |
Cena od | 1 498 900 Kč |