Elon Musk při projížďce s VW ID.3 pochválil řízení, ale rýpl si do asistentů

Elon Musk při projížďce s VW ID.3 pochválil řízení, ale rýpl si do asistentů
Fotografie: electrek.co
  • Elon Musk se při návštěvě Německa sešel s Herbertem Diessem, šéfem koncernu Volkswagen
  • Vyzkoušel si řízení Volkswagenu ID.3 a okomentoval některé jeho vlastnosti
  • Řízení je podle něj na běžné auto opravdu dobré, ale asistenti jej neohromili

Po své návštěvě berlínské Gigafactory, kterou Tesla Motors staví, se Elon Musk přesunul do Braunschweigu kousek od Wolfsburgu, kde se sešel s šéfem koncernu Volkswagen – Herbertem Diessem. O něm je známo, že je fanoušek Elona Muska a několikrát se pochvalně vyjádřil směrem k Tesle. Během této schůzky nechal Elona Muska řídit Volkswagen ID.3, jak informuje electrek.co.

Ze schůzky vzniklo i krátké video, na kterém je zachycena i část jejich konverzace poté, co Elon Musk usedl za volant a Herbert Diess vedle něj. Hned na začátku upozorňuje Diess Muska, že to je běžné auto a ne závodní stroj. Elon Musk chtěl pravděpodobně zkoušet akceleraci. Poté Herbert Diess říká, že řízení je dobré a Elon Musk to potvrzuje slovy: „Na auto, které není sportovní, to je opravdu dobré.“ Pak následuje konverzace o velikosti baterie, načež se Elon Musk ptá, zda má vůz asistenta jízdy v pruhu nebo něco takového. Herbert Diess pak popisuje asistenty. Ale evidentně Elona Muska neohromil. Ostatně Tesla je v této oblasti mnohem dále a spíše naráží na legislativu, kvůli které nemůže použít některá, již vyvinutá, řešení.


Jestli to byla jen přátelská schůzka, nebo se rýsuje nějaká budoucí spolupráce, to není jasné. Ale podle videa to vypadá spíše na přátelskou schůzku s budoucím „sousedem.“ Německá Gigafactory totiž bude od Wolfsburgu jen něco přes 200 kilometrů, tedy mnohem blíže než ostatní velké německé automobilky.

Volkswagen ID.3 po stovkách KM. Jaký je? – první dojmy

Technické parametry Volkswagen ID.3 Tour 77 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 261 × 1 809 × 1 552 mm, 1 719 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 125 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,1 kWh / 100 km, dojezd: 542 km
Cena od1 498 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze