Na pomyslném globusu cti si šéf Tesly Elon Musk vyznačil další velký úspěch. Síť jeho proprietárních nabíječek Supercharger totiž čerstvě dobyla v pořadí už čtvrtý kontinent. V turisticky nejpopulárnější africké zemi Maroku totiž vyrostly hned dvě stanice typu Supercharger V2. Obě jsou situovány na atlantickém pobřeží v turistických letoviscích. První se čtyřmi stojany a nabíjecím výkonem až 150 kW vznikla v hotelovém komplexu na jihozápadě Tangeru, poblíž národní silnice č. 1 směrem na Asilah a Casablancu. Druhá se stejnými parametry se nachází na parkovišti hotelu Onomo přímo uprostřed Casablancy. Obě jsou přístupné nonstop, u první jmenované je k dispozici i hotelová Wi-Fi. Zatím není jasné, jaké typy konektorů byly použity, zda evropské CCS2, či vlastní americké Supercharger.
Nejsou to první nabíječky Tesla v Africe, v Maroku už vzniklo několik pomalých Destination chargerů. Rychlé Superchargery se však na černý kontinent podívaly vůbec poprvé. Podle Tesly zatím nejsou předvojem expanze prodejní a servisní sítě, protože kupní síla tamějšího obyvatelstva dosud není dostatečná. Prý jde o zlepšení komfortu pro cestovatele s Teslami. A vzhledem k blížícímu se otevření sítě Supercharger i elektromobilům, co se nejmenují Tesla, to může být do budoucna i zajímavý zdroj příjmů. Nabíjecí síť i elektromobilita obecně je totiž v Africe zatím zcela v plenkách a pionýři získají cenný náskok. Nicméně se očekává, že i sem dříve či později veškerý potřebný ansámbl dorazí a Teslu si v Rabattu koupíte stejně snadno jako třeba ve Washingtonu.
First Supercharger in Africa 🇲🇦🇲🇦🇲🇦🇲🇦
— Marco (@MarcoRPTesla) September 30, 2021
Why didn't you tell me about this @khalilamar?!? pic.twitter.com/5PaTKNiDE9
Síť nabíjecích stanic Supercharger už podle insideevs.com překonala číslo 3 000, přičemž jednotlivých stojanů už vzniklo kolem 30 000. Projekt si udržuje ve srovnání s jinými sítěmi mimořádnou spolehlivost i zákaznickou spokojenost. Kromě Afriky jí k pokrytí celého světa zbývá ještě Jižní Amerika, kde zatím nejsou podmínky pro rozvoj elektromobility ideální (kontinent je chudý a tamější doprava ve velkém používá bioethanol, který je proti ropným palivům ekologičtější, čili tlak není tak velký). Antarktidu samozřejmě nepočítáme, i když kdo ví, co přinese budoucnost.
jaké tam jsou konektory ? 30 vteřin na internetu a máte tu informaci ... jsou tam 2 kabely (CCS + Tesla SCH EU - Type 2)