Hlavní město Keni a desáté největší sídlo v celé Africe, Nairobi, je domovem pěti a půl milionu lidí. Metropole, jejíž centrum si nezadá s moderními západního městy plnými zeleně, mrakodrapů a krásných koloniálních budov je považována za příjemné místo k životu, avšak trápí ji nedostatečná kapacita MHD a také její nedostupnost pro velkou část chudších obyvatel žijících na periferii často ve velmi nuzných podmínkách. Ti potom využívají služeb soukromých maršrutek, které bývají ve velmi špatném stavu a ohrožují nejen bezpečnost, ale i životní prostředí. Proto švédsko-keňská firma Roam vyvinula a nabídla vlastní typ městského elektrobusu, který by měl část problémů ve východoafrické aglomeraci vyřešit. Provoz elektrobusů totiž ušetří nejen náklady na palivo, ale i na servis a v dlouhodobém horizontu vyjde mnohem laciněji. A dává tedy prostor k případnému zlevnění služeb.
Nutno dodat, že projekt se nezrodil z čistého nebe. Firma už nějakou dobu úspěšně nabízí přestavby nejrůznějších vozidel na elektrický pohon, kromě jiného pracovních off-roadů Toyota Land Cruiser 70 a starších Land Roverů Defender. Elektrobusů začala nabízet hned celou řadu – dálkovou a městskou verzi, přičemž připravuje ještě univerzální midibus. Vozidla jsou speciálně navržena pro tamější specifické podmínky, takže dostala jednoduchou a robustní konstrukci. Samozřejmě nechybí také výkonná klimatizace. Nabízena jsou v levostranné i pravostranné verzi. Zajímavostí je vybavení všech sedadel v městském autobusu bezpečnostními pásy.
Elektrobusy jsou vybaveny LiFePo bateriemi s nabíjením až 250 (městský), případně 200 kW (dálkový). Potěšit nás může, že používá konektory CCS, přičemž jsou na autobusu zdvojené. Městský model Rome Rapid zvládne s baterií o kapacitě 384 kWh (která může být na přání upravena) ujet podle výrobce s plnou zátěží nejméně 320 km a s motorem o trvalém/krátkodobém výkonu 163/326 k dosáhne sedmdesátikilometrové rychlosti. Nabíjí se hodinu a půl. Pojme 36 sedících a až 54 stojících pasažérů, nabízí vzduchové pérování a možnost konfigurace dveří na přání. Dálkový typ s baterií o kapacitě 213 kWh paradoxně ujede s plnou zátěží jen 200 km, zato ale dosáhne až 80 km/h, případně na přání více. Vystačit si musí s listovými pružinami, zato ale nabízí výkonnější motor (192/344 k).
Zajímavé je, že Roam má přímo v Nairobi konkurenci. Tamější společnost BasiGo se rovněž věnuje elektrobusům. Avšak u ní zatím není zcela jasné, zda už zahájila produkci a navíc jde o produkty čínského koncernu BYD, které se v Africe pouze montují. Kdyžto Roam má vlastní vývojovou kancelář přímo v Africe, ačkoliv výroba samotná probíhá částečně ve Švédsku.