Šéf Volkswagenu, Herbert Diess, otestoval Teslu Model Y. Co si o ní myslí?

3
Šéf Volkswagenu, Herbert Diess, otestoval Teslu Model Y. Co si o ní myslí?
Fotografie: Electrek
  • Poté, co Elonu Muskovi zařídil projížďku v ID.3, si Herbert Diess sám vyzkoušel Model Y
  • Řekl, že v mnoha aspektech je to vzor pro německou automobilku
  • Vyzdvihl to, že vozy Tesla jsou od základu stavěné jako elektromobily

Před pár dny Elon Musk otestoval Volkswagen ID.3 a na místě spolujezdce seděl šéf koncernu Volkswagen – Herbert Diess, který jej pozval. Ve videu, které z toho vzniklo, si povídali hlavně o ID.3, ale evidentně Elon Musk nasadil Diessovi brouka do hlavy. Ten totiž vzápětí otestoval Teslu Model Y, jak píše electrek.co.

Herbert Diess označil Teslu Model Y za vzor pro německou automobilku

Herbert Diess na test Tesly nevyrazil sám, ale vzal si s sebou na pomoc kolegu Franka Welsche. Spolu otestovali nejnovější Teslu. A Diess rozhodně nešetřil chválou: „Samozřejmě jsem také testoval Teslu Model Y, s kolegou Frankem Welschem. Toto auto je pro nás v mnoha aspektech (ne ve všech!) vzorem: uživatelská zkušenost, aktualizovatelnost, jízdní vlastnosti, výkon špičkových modelů, nabíjecí síť a dojezd.

Není to poprvé, co Diess ocenil Teslu, zejména pokud jde o uživatelskou zkušenost a aktualizace softwaru. Volkswagen měl problémy právě se softwarem ID.3 a říká se, že byly jedním z důvodů, proč se německá automobilka chystá dodat první vozy až teď, přestože výrobu zahájila již v loňském roce.

Tesla Model Y je od základů stavěná jako elektromobil, což je výhoda

Šéf Volkswagenu také do plánů společnosti implementoval to, co interně nazval „plán na dostihnutí Tesly,“ aby překlenul softwarovou propast mezi německou automobilkou a Teslou. Ve svém dnešním komentáři k testovací jízdě v Modelu Y Diess rovněž přidal mírnou kritiku zaměřenou na automobilky, které elektromobily nestaví od základu. „Velká výhoda Modelu Y je v tom, že je zamýšlen kompletně jako elektromobil, stejně jako ID.3. Mnoho našich konkurentů stále používá platformy vozů se spalovacím motorem. Výsledek je, že nevznikají nejlepší elektromobily,“ řekl Diess.

Mnoho výrobců automobilů by po dlouhou dobu stavělo elektromobily na stávajících platformách. Ostatně i samotný Volkswagen to udělal s e-Golfem nebo e-Upem a teprve teď přechází na elektrickou platformu MEB. Velká část tradičních automobilek se stále drží standardních platforem i u elektromobilů a jen některé vyvíjí platformy určené výhradně pro elektrické vozy.

Tesla Model Y je tu. Dojede až 480 km na jedno nabití

Technické parametry Tesla Model Y Long Range Dual Motor

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 750 × 1 921 × 1 624 mm, 2 003 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon324 kW, 441 koní, točivý moment: 493 Nm
Baterie78,1 kWh (75 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,9 kWh / 100 km, dojezd: 542 km
Cena od1 284 900 Kč