Pokrok přichází, pro někoho možná paradoxně, tentokrát od západu. Právě státy na této straně Evropy si totiž jako první užívají možnost nabíjení u Superchargerů i pro jiné vozy než Tesly. Konkrétně jde o Norsko, Nizozemsko a Francii, omývané Atlantikem. Zatím děravý západní val se chystají brzy zacelit i Německo s Belgií, které jsou rovněž součástí pilotu, ovšem v tuto chvíli na jejich území dosud žádné Superchargery demokratizovány nebyly. Tesla s rozšiřováním nespěchá a prý pečlivě vyhodnocuje zkušenosti majitelů Tesel i jiných značek. Kromě toho lze očekávat, že patrně také vyjednává pobídkové dotace, podobně jako v Norsku.
Non-Tesla vehicles can now charge at all Superchargers in the Netherlands via the Tesla app. Learn more at https://t.co/hjybH0ROdl pic.twitter.com/zjomySylf9
— Tesla Charging (@TeslaCharging) February 14, 2022
Jedna ze zmíněných zemí však přesto získá prvenství, tentokrát celosvětové. Právě Nizozemsko totiž Tesla čerstvě vybrala jako zemi, kde dojde k odemčení všech Superchargerů. Ty tam stojí v celkem 36 stanicích, takže se proprietární síť Tesla rázem stane jednou z největších v zemi tulipánů. Minulý měsíc zároveň oznámila, že se zaměří i na Norsko a Francii, ovšem až po průzkumu, zda provedené změny neohrozí dostupnou kapacitu Superchargerů pro vozy Tesla. Samozřejmě se to neobejde bez omezení; uspějete pouze s konektorem CCS2, CHAdeMO je pro Teslu v tuto chvíli mrtvé.
Počítat je třeba s vyššími cenami, než za jaké budou nabíjet Tesly. Konkrétnější automobilka nebyla, kromě komentáře: „Vyšší ceny odrážejí dodatečné náklady vzniklé při podpoře nabíjení širokého spektra vozidel a úpravám našich stanovišť tak, aby vyhovovaly těmto vozidlům.“ Budou se lišit stanoviště od stanoviště a lze je zjistit v aplikaci Tesla, kterou je třeba stáhnout, aby nabíjení fungovalo. Snížit je lze členstvím v nabíjecím programu. Počítat je také třeba s vysokými poplatky za parkování, účtovanými od první minuty po dokončení nabíjení, bez horní hranice (v ČR aktuálně 10 Kč za minutu, při 100% obsazenosti stanice 20 Kč), což se netýká Destination chargerů. Na druhou stranu, majitelé Tesel mohou k nabíjení vozů jiných značek používat svůj stávající účet.
Majitelé jiných značek jsou také decentně upozorněni, že krátké nabíjecí kabely Superchargerů, dimenzované tak, aby dosáhly jen k teslovskému konektoru, umístěnému vždy na levém zadním rohu vozidla, dost možná nevyhoví elektromobilům s portem například za předním kolem (tam jej nově umístil třeba Renault Mégane Electric a podobných zřejmě bude přibývat). Majitelé takových vozů jsou bez přehnané zdvořilosti předem požádáni, aby nestáli jinak než mezi vyznačenými čarami. Jinými slovy, že se mají poohlédnout jinde.