Tahače Semi a eCascadia rapidně navýší prodej nákladních elektromobilů v USA

Tahače Semi a eCascadia rapidně navýší prodej nákladních elektromobilů v USA
Fotografie: Tesla
  • Na trh mají v následujících letech přijít tahače Tesla Semi a Freightliner eCasdadia
  • Očekává se, že by mohly přinést velký zlom na trhu nákladních aut
  • Podle Wood Mackenzie by měl do roku 2025 stoupnout počet elektrických nákladních aut v USA na 54 tisíc

S příchodem elektrických tahačů Tesla Semi a Freightliner eCasdadia by se měl rapidně navýšit prodej elektrických nákladních vozů v USA. O předpokladu institutu Wood Mackenzie píše electrek.co.

Počet elektrických nákladních vozů v USA by měl stoupnout na 54 tisíc

Institut Wood Mackenzie očekává, že se prodej nových elektrických nákladních vozidel v USA do roku 2025 díky příchodu několika nových hráčů, zejména pak Tesly Semi a Freightlineru eCascadia, zvýší natolik, že celkový počet nákladních elektromobilů ve Spojených Státech dosáhne čísla 54 000 kusů. Přitom na konci roku 2019 jich byly jen 2 tisíce kusů.

V segmentu osobních vozů přechod na elektromobilitu probíhá docela pomalu, ale u nákladních vozů je situace jiná. Podle této zprávy těží ze zkušeností v oblasti elektrických pohonů z osobních aut, ale také rozhodování o nákupu v tomto segmentu funguje jinak. Pokud to dává ekonomicky smysl, správce vozového parku neváhá.

Zatímco Tesla již používá dva prototypy Semi pro své rozvozy a plánuje příchod na trh v roce 2021, Freightliner dal několik tahačů eCasdadia na testování zákazníkům, ale na trh má přijít později než Tesla Semi.

U osobních automobilů skutečně v případě větších kilometrových nájezdů dává elektromobil ekonomický smysl, ale je otázka, jak to bude vycházet u nákladních elektromobilů, které mají velkou spotřebu a potřebují velké baterie. Myslíte, že se elektromobilita prosadí i u nákladních aut, nebo bude vývoj směřovat k jiné technologii, například vodíku?

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze