Zapomeňte na to, že Tesla Semi je jediný elektrický tahač. Své elektrické tahače mají i jiné společnosti: například Nikola Motors nebo Daimler, který své elektrické kamiony tak trochu ukrývá ve své dceřiné společnosti.
Dva elektrické modely, které spadají pod Daimler, se představily zákazníkům, aby se nyní mohly testovat v reálném provozu. Testovat je mají přímo zákazníci Daimleru, o čemž informuje i insideevs.com. Zdá se, že tady má Daimler oproti Tesle navrch. Zatímco Daimler už může své elektrické kamiony předávat zákazníkům, tak Tesla se s velkou pravděpodobností se svým tahačem dostane na trh až příští rok.
Jde o modely s názvem eCascadia Freightliner. Výkon činí 730 koní a v útrobách je baterie o velikosti 550 kWh. Papírový dojezd činí 400 kilometrů a energie pro 320 kilometrů se má do baterie doplnit za 90 minut. Alespoň to tvrdí přímo vedení společnosti. Na podrobnější údaje z reálných silnic si budeme muset počkat.
Pro elektromobilitu jako takovou je však dobře, že se něco děje i v oblasti nákladní dopravy. A s výjimkou hráčů, jako je na úvod zmíněná Nikola Motors, je na trhu vedle Tesly i další velký hráč.