V říjnu se ukáže nový elektrický tahač od Mercedesu s dojezdem 500 km

7
V říjnu se ukáže nový elektrický tahač od Mercedesu s dojezdem 500 km
Fotografie: Mercedes-Benz Trucks
  • Jedná se o model eActros 600
  • Špičkový výkon má přesáhnout 800 koní
  • Tahač se bude schopen nabíjet výkonem 1 MW

Koncern Daimler Truck rozšíří své portfolio elektrických tahačů o nový model eActros 600 s kapacitou akumulátorů přes 600 kWh. Vůz se představí 10. října 2023 ve světové premiéře a jeho hlavní předností má být vysoký dojezd a rychlé nabíjení. Nový eActros dostane dva elektromotory se systémovým trvalým výkonem 544 koní, přičemž krátkodobě dokážou obě jednotky vygenerovat 816 koní. V útrobách tahače jsou umístěny trakční lithium-železo-fosfátové akumulátory ve třech sadách a konstruktéři usilovali o to, aby nabíjení z 20 na 80 % procent netrvalo déle než půl hodiny. Něco takového však bude možné pouze ve spojení s rychlonabíjecí stanicí s výkonem až 1 000 kW.

Dojezd tahače se pohybuje okolo 500 km a novinka se má stát díky nízké spotřebě elektrické energie nejhospodárnějším nákladním vozidlem v portfoliu divize Mercedes-Benz Trucks. Sériová produkce nového modelu by měla odstartovat v příštím roce a tvůrci stroje dodávají, že eActros 600 je navržený tak, aby zvládl zátěž srovnatelnou s kterýmkoli těžkým nákladním automobilem určeným pro dálkovou přepravu. To se týká rovněž jeho výdrže a spolehlivosti, kdy se dopředu počítá s tím, že eActros 600 bude sloužit minimálně 10 let a zvládne najet 1,2 milionu kilometrů bez větších servisních úkonů.

Prototypy vozidla byly důkladně testovány začátkem tohoto roku ve Finsku a v současnosti vzniká flotila přibližně padesáti prototypů, které budou v dalším kroku předány prvním zákazníkům do zkušebního provozu. Nový elektrický Mercedes-Benz eActros 600 bude vyráběn na současné montážní lince ve Wörthu, a to souběžně a flexibilně vedle nákladních vozidel s naftovým pohonem. V několika výrobních krocích zde má probíhat taktéž montáž elektricky poháněné nápravy, vysokonapěťových sad akumulátorů a komplexního předního technického modulu.

Diskuze ke článku
Radovan Karpíšek
Radovan Karpíšek
A čím ty rychlonabíječky budou krmit?
To na úsek dálnice Praha - Brno vyčlení jeden dukovanský reaktor (440MW) a paralelně s dálnicí povede rozvod VVN?
Pořád jsou předkládány články o tom, jak se podařilo zvýšit nabíjecí proudy, zrychlit nabíjení, o procento navýšit energetickou hustotu akumulátorů a jaká bude elektrobudoucnost v dopravě, ve vytápění a v průmyslu. Ale nikdo už nenapíše, kde se ta elektřina vezme, když se zavírají tvrdé zdroje (jaderné a uhelné elektrárny) a zůstanou pouze OZE (občasné zdroje energie) bez levné, funkční a vysokokapacitní akumulace (další nutnost je nízkoztrátová).
Milan Opluštil
Milan Opluštil
Jako jedno pole na celou dálnici? Jste vtipálek. Dle článku je spotřeba 120kw/100k (reálně to bude víc). Denně projede na D1 9000 kamionů, délka D1 je 200km. A na jeden hektar se vleze cca 0,5MW FVE s denně výrobou někde kolem 2000kWh. 9000 (kamionů) * 2 (počet 100km) *120 (spotřeba na jeden 100km) vydělte 2000.A vyjde vám počet hektarů, které budete potřebovat zastavět FVE pro provoz kamionů na trase Praha Brno. Malá nápověda, není to zrovna málo ato nepočítám s výstavbou úložišť a podobné.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze