Koncern Daimler Truck rozšíří své portfolio elektrických tahačů o nový model eActros 600 s kapacitou akumulátorů přes 600 kWh. Vůz se představí 10. října 2023 ve světové premiéře a jeho hlavní předností má být vysoký dojezd a rychlé nabíjení. Nový eActros dostane dva elektromotory se systémovým trvalým výkonem 544 koní, přičemž krátkodobě dokážou obě jednotky vygenerovat 816 koní. V útrobách tahače jsou umístěny trakční lithium-železo-fosfátové akumulátory ve třech sadách a konstruktéři usilovali o to, aby nabíjení z 20 na 80 % procent netrvalo déle než půl hodiny. Něco takového však bude možné pouze ve spojení s rychlonabíjecí stanicí s výkonem až 1 000 kW.
Dojezd tahače se pohybuje okolo 500 km a novinka se má stát díky nízké spotřebě elektrické energie nejhospodárnějším nákladním vozidlem v portfoliu divize Mercedes-Benz Trucks. Sériová produkce nového modelu by měla odstartovat v příštím roce a tvůrci stroje dodávají, že eActros 600 je navržený tak, aby zvládl zátěž srovnatelnou s kterýmkoli těžkým nákladním automobilem určeným pro dálkovou přepravu. To se týká rovněž jeho výdrže a spolehlivosti, kdy se dopředu počítá s tím, že eActros 600 bude sloužit minimálně 10 let a zvládne najet 1,2 milionu kilometrů bez větších servisních úkonů.
Prototypy vozidla byly důkladně testovány začátkem tohoto roku ve Finsku a v současnosti vzniká flotila přibližně padesáti prototypů, které budou v dalším kroku předány prvním zákazníkům do zkušebního provozu. Nový elektrický Mercedes-Benz eActros 600 bude vyráběn na současné montážní lince ve Wörthu, a to souběžně a flexibilně vedle nákladních vozidel s naftovým pohonem. V několika výrobních krocích zde má probíhat taktéž montáž elektricky poháněné nápravy, vysokonapěťových sad akumulátorů a komplexního předního technického modulu.
To na úsek dálnice Praha - Brno vyčlení jeden dukovanský reaktor (440MW) a paralelně s dálnicí povede rozvod VVN?
Pořád jsou předkládány články o tom, jak se podařilo zvýšit nabíjecí proudy, zrychlit nabíjení, o procento navýšit energetickou hustotu akumulátorů a jaká bude elektrobudoucnost v dopravě, ve vytápění a v průmyslu. Ale nikdo už nenapíše, kde se ta elektřina vezme, když se zavírají tvrdé zdroje (jaderné a uhelné elektrárny) a zůstanou pouze OZE (občasné zdroje energie) bez levné, funkční a vysokokapacitní akumulace (další nutnost je nízkoztrátová).