Dachser zakoupí 50 elektrických nákladních vozidel eActros LongHaul

1
Dachser zakoupí 50 elektrických nákladních vozidel eActros LongHaul
Fotografie: Mercedes-Benz
  • eActros LongHaul prošel tvrdými testy
  • Dojezd kamionu činí okolo 500 km
  • Špičkový výkon dosahuje 600 kW

Mezinárodní logistický provider Dachser se podpisem Letter of Intent rozhodl pro dálkové nákladní vozidlo s elektrickým pohonem od společnosti Mercedes-Benz Trucks. Elektrokamion s dojezdem kolem 500 km bude připraven k sériové výrobě do roku 2024. eActros LongHaul jako vozidlo s výměnnou nástavbou s nakládací výškou 1 120 mm je další součástí strategie společnosti Dachser na ochranu klimatu. Mezinárodní logistický provider Dachser plánuje rozšířit svoji evropskou flotilu o 50 vozidel eActros LongHaul od společnosti Mercedes-Benz, která byla představena na letošním veletrhu IAA Transportation.

Dachser jako globální společnost s centrálou v německém Kemptenu za tímto účelem podepsala s Mercedes-Benz Trucks Letter of Intent (Dohoda o společném záměru). Dachser plánuje použití vozidla eActros LongHaul nakonfigurovaného s pohonem 6×2. Společnost tak výrazně rozšíří svoji flotilu vozidel na elektrický pohon. Stina Fagerman, šéfka marketingového oddělení společnosti Mercedes-Benz Trucks, k tomu říká: „Společnost Dachser je pro nás v oblasti udržitelné dopravy velmi váženým zákazníkem. Dachser byl již při vývoji vozidla eActros 300/400 pro těžkou distribuční přepravu oddaným testovacím partnerem. O to více nás těší, že tato logistická společnost plánuje nyní využít také eActros LongHaul a podporuje nás v naší e-strategii.

¨

Firma Dachser používá akumulátorová elektrická vozidla, jako jsou FUSO eCanter a eActros, od roku 2018 jako součást svého konceptu udržitelné městské dopravy „DACHSER Emission-Free Delivery“. V 11 evropských městech doručují elektrické dodávky a kamiony v definované oblasti center měst všechny zásilky CO2 neutrální cestou. Na poslední míli používá Dachser k distribuci zásilek také elektricky podporovaná nákladní kola. Pilotní projekt v německém Stuttgartu byl v roce 2018 vítězem soutěže Sustainable Urban Logistics (Udržitelná městská logistika) německého Spolkového ministerstva pro životní prostředí a Spolkové agentury pro životní prostředí.

Mercedes-Benz eActros LongHaul

Vývojoví inženýři ze společnosti Mercedes-Benz Trucks navrhli eActros LongHaul tak, aby vozidlo a jeho součásti splňovaly stejné požadavky na odolnost jako srovnatelný konvenční Actros – kamion s vysokou užitkovou hmotností pro dálkové trasy. To znamená nájezd 1,2 milionu kilometrů za období 10 let. Baterie používané v eActros LongHaul využívají technologii lithium-železo fosfátových článků (LFP). Ty se vyznačují především dlouhou životností a větší využitelnou energií. Baterie sériového vozidla eActros LongHaul lze na nabíjecí stanici o výkonu asi jeden megawatt nabít z 20 na 80 % za necelých 30 minut. Tři akumulátory poskytují celkovou instalovanou kapacitu přes 600 kWh a dva elektromotory jako součást nové e-nápravy generují trvalý výkon 400 kW a špičkový výkon přes 600 kW. Kromě tahače bude Mercedes-Benz Trucks hned při uvedení na trh vyrábět také varianty eActros LongHaul s rigidním podvozkem. Zákazníkům to nabídne řadu dalších možností pro použití v čistě elektrických přepravách.

Diskuze ke článku
Adolf Kobyla
Adolf Kobyla
Pořád se bavíme, jak bez emisními auty zachraňme svět!!! Ale to je utopický zájem Evropy, kde jsou snahy ostatních států světa?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze