Budování začne již letos v USA a důraz bude kladen jak na atraktivní lokality, tak upřednostňování obnovitelných zdrojů energie. Pochopitelně se počítá i se snadnou autorizací Mercedes me Charge, takže řidiči Mercedesů už se nebudou muset po zapojení nabíjecího konektoru ručně autorizovat. Odmítnuti ale nebudou ani řidiči jiných značek, i když o zmíněnou klíčovou výhodu přijdou. Zato sterfahreři budou mít výhod hned několik; například přednostní přístup s rezervací skrz palubní systém. Sama automobilka deklaruje, že jedním z cílů budování vlastní sítě je kromě zlepšení uživatelského zážitku majitelů Mercedesů také podpora celosvětového rozšíření elektromobility.
Společnost Mercedes-Benz tento velkorysý záměr oznámila stylově na veletrhu CES 2023, který se stává oblíbeným prezentačním místem nových elektromobilů a je pořádán v Las Vegas, tedy v zemi, které se tato událost týká v první řadě. Ola Källenius, šéf automobilky, osobně oznámil, že v roce 2027 by v Severní Americe už mělo stát přes 400 nabíjecích hubů s víc než 2 500 rychlými nabíjecími stojany. Pomoci k tomu mají erudované místní firmy se znalostí terénu i problematiky, především MN8 Energy, jeden z největších vlastníků a provozovatelů solárních parků a bateriových úložišť v USA, a ChargePoint, přední technologická firma v oblasti nabíjecích sítí pro elektromobily.
Používání vlastních nabíječek se stane organickou součástí ekosystému Mercedes. Navigace Mercedes-Benz Electric Intelligence nejenže spočítá a optimalizuje trasu včetně spotřeby a nabíjecích zastávek, ale rovnou samočinně rezervuje nabíjecí místo v určený čas tak, aby majitel Mercedesu nemusel čekat. Nabíjecí stanice budou dostatečně prostorné, aby umožnily pohodlný pohyb kolem auta, pokud možno, tak i zastřešené, hlídané bezpečnostními kamerami a případě možnosti umístěné poblíž toalet, restaurací či kiosků. Na každé stanici bude od 4 do 12 stojanů HPC o výkonu až 350 kW, na exponovaných místech se počítá až s 30 stojany.
Přednostně bude využívána zelená energie a vybrané huby budou vybaveny vlastními fotovoltaickými zdroji pohánějícími pomocné služby na místě. Severoamerická fáze projektu je rozložena do šesti až sedmi let a spolkne přes miliardu eur (240 miliard korun), na čemž se budou půl na půl podílet Mercedes a MN8.