Jedna věc je vidět Mercedes-Benz Vision EQXX na obrázcích od profesionálního fotografa, který ví, jak udělat fotku co nejhezčí, jiná věc je spatřit jej naživo. A na vlastní oči je pětidveřová proudnicová karoserie úchvatná. Podobné tvary by klidně mohly zdobit lecjaký supersport, tady ale aerodynamika posloužila ušlechtilejším záměrům. A proč tedy ta podobnost s Lightyearem 0? Vzduch proudí všem stejně a při současném stupni poznání vyplynuly jako ty nejméně odpor kladoucí právě tyto tvary. A budoucí konkurenti, kteří se této dvojici budou chtít vyrovnat, se jí budou bezpochyby podobat rovněž. Nic lepšího totiž aktuálně vymyslet nelze a výsledný součinitel čelního odporu vzduchu Cx 0,17 rozhodně přitákává.
Nejúspornější elektromobil, Mercedes EQXX s dojezdem přes 1000 km naživo!
I tady nacházíme na střeše a pátých dveřích fotovoltaické panely, i zde se minimalizovala každá spára a eliminovalo vše, co narušuje hladký povrch karoserie. Ovšem se dvěma důležitými výjimkami; zadní kola zůstala na rozdíl od nizozemského sériového počinu nezakrytá a zrcátka konvenční. Na udivené otázky odpovídají konstruktéři, že po pečlivých propočtech došli k výsledku, že energie odebírané stále svítícími displeji a snímači je více, než kolik se jí ušetří vypuštěním konvenčních zrcátkových krytů a jejich nahrazením maličkými kamerkami.
I když by se chtělo i Mercedes označit za solární auto podobně jako zmíněný Lightyear, jenže tady je použitých panelů mnohem méně a výsledný maximální výkon při ideálním sluníčku dosahuje kolem 200 W, je tedy pětinový. I tak ale Mercedes přišel o zadní okno, které navíc ani nekompenzoval kamerou a displejem; tady se prostě spoléhá jen na vnější zrcátka jako v dodávce se zaplechovanými zadními okny či v nákladním autě.
Mercedes EQXX: pohled do budoucnosti s efektivitou v hlavní roli a dojezdem 1 000 km
Že Mercedes nespoléhá na solární energii je znát i na velké a těžké 100kWh baterii, která zajišťuje dojezd 1 200 km, což prototyp už ověřil v reálném provozu. To je výrazně více oproti modelu EQS, který má sice větší baterii a chlubí se znamenitou aerodynamikou, ale EQXX je prostě ještě o kus dále a přes své mastodontní rozměry se spokojí s méně než 10 kWh na 100 km. Zde je třeba zdůraznit, že jde o demonstrační prototyp naditý špičkovými technologiemi a materiály a případný sériový model (o němž se oficiálně neuvažuje) by jistě neušel mnohým zjednodušením.