Před dvěma lety došlo u Mercedesu k historickému milníku. Jeho futuristicky vypadající elektromobil s názvem EQXX tehdy ujel na jedno nabití přes 1 000 km a baterie vozu na konci cesty stále nebyla prázdná. Nyní se historie opakuje a německý výrobce před nedávnem vyslal tento vůz na další zajímavý test. Ten obnášel cestu z centra Saúdské Arábie do hlavního města Spojených arabských emirátů, kdy venkovní teplota často dosahovala hranice 34 stupňů Celsia. Ve voze tak neustále běžela klimatizace a o tom, že musela být potřeba, svědčí doba jízdy o délce 14 hodin a 42 minut. Vůz celkem ujel 1 010 km a na konci testu vykázal průměrnou spotřebu elektrické energie 7,4 kWh/100 km, což je dle značky ekvivalent spotřeby 0,9 l/100 km u spalovacího vozu.
Hlavními pomocníky pro dosažení takto velkého dojezdu patří nové technologie baterií a prototyp solární střechy se 117 solárními články. Dále tu máme vynikající součinitel odporu vzduchu o hodnotě 0,17. Řidičům Mercedesu současně pomáhaly k nejúspornější jízdě inteligentní palubní systémy. Ty během cesty navrhují nejvhodnější styl jízdy v závislosti na okolních podmínkách, včetně směru a intenzity větru nebo slunce. Aby toho nebylo málo, na konci testu vůz ukazoval dodatečný dojezd ve výši 308 km. Průměrná rychlost činila 68,7 km/h. Mercedes-Benz tímto testem opět dokázal, že jeho budoucí elektromobily nejspíše nabídnou dojezd srovnatelný s mnoha legendárními naftovými motory.