Mercedes-Benz představil sériový elektrický tahač eActros 600 s dojezdem 500 km

7
Mercedes-Benz představil sériový elektrický tahač eActros 600 s dojezdem 500 km
Fotografie: Mercedes-Benz Trucks
  • Model eActros 600 definuje nový standard z hlediska technologie, udržitelnosti a ziskovosti
  • Celková hmotnost soupravy může být až 44 tun
  • Prodej se spustí ještě letos

Mercedes-Benz Trucks odhalil sériovou verzi prvního bateriového elektrického dálkového tahače. Jedná se o model eActros 600 a k jeho premiéře došlo na akci kousek od Hamburku. S tímto vysokovýkonným elektrickým nákladním vozidlem plánuje Mercedes-Benz definovat nový standard v silniční nákladní dopravě – pokud jde o technologii, udržitelnost, design a ziskovost pro provozovatele elektronických vozových parků. Předností je především vysoká kapacita akumulátorových sad přesahující 600 kWh. Nová náprava s hospodárným elektrickým pohonem z vlastního vývoje umožňují dojezd elektrického nákladního vozidla 500 km na nabití. Model eActros 600 bude díky tomu schopen ujet za den výrazně více než 1 000 kilometrů.

Umožní to nabíjení během legislativou požadovaných přestávek pro odpočinek řidičů. Dokonce k tomu nebude nutné ani megawattové nabíjení. Přibližně 60 % dálkových jízd zákazníků divize Mercedes-Benz Trucks v Evropě je beztak kratších než 500 km, takže nabíjecí infrastruktura ve vlastním firemním areálu i v místech nakládky a vykládky bude pro tyto případy postačující. U všech ostatních jízd bude zásadním předpokladem nepřetržitá výstavba veřejné nabíjecí infrastruktury, aby bylo možné elektrická nákladní vozidla využívat v dálkové dopravě bez omezení po celé Evropě. Model eActros 600 umožní kromě nabíjení CCS s výkonem až 400 kW později také megawattové nabíjení (MCS).

Vozidlo je technicky navrženo pro celkovou hmotnost soupravy do 44 tun. Se standardním návěsem má eActros 600 v EU užitečnou hmotnost přibližně 22 tun. V některých případech mohou vnitrostátní dopravní předpisy povolit vyšší užitečné zatížení. Vizuálně se nový tahač vyznačuje zásadně novým, puristickým designem s jasnými liniemi a aerodynamickým tvarem. Pokud jde o ziskovost pro provozovatele vozového parku, elektrický nákladní vůz má stanovit nové standardy a dlouhodobě nahradí většinu dieselových nákladních vozidel v důležitém segmentu dálkové přepravy. Jádrem konceptu Mercedes-Benz Trucks pro bateriově-elektrickou dálkovou dopravu je nabídnout zákazníkům holistické řešení sestávající z technologie vozidel, poradenství, nabíjecí infrastruktury a služeb.

Prodej modelu eActros 600 se rozběhne na konci roku 2024. Od začátku bude vyráběn jako tahač návěsů, ale současně bude možné volit různé nástavby, což zákazníkům nabídne mnoho dalších možností využití ve zcela elektrické nákladní dopravě. V současnosti vzniká flotila padesáti prototypů, z níž bude několik vozidel v dalším kroku předáno také do praktického zkušebního provozu u prvních zákazníků.

Diskuze ke článku
Karel Pongracz
Karel Pongracz
Dobrý večer, 1000km za den? To jde? Vozidla Mercedes jezdí jen ve dvou směrech těch 500km?Máte vůbec představu jak funguje nákladní doprava? Dnes nezastaví kamion na parkovišti, kvůli přeplněnosti. Jak se budou nabíjet? Dnes na západě má parkoviště průměrné 10 míst. Povinný odpočinek je minimálně 9 hodin, nabije a stojí dalších 8 hodin. Další kamion nabije kde? Jízda ze skladu ke konečnému zákazníkovy možná, jinak nemožné kvůli infrastruktuře.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze