Nákladní doprava je prozatím s elektrifikací vozového parku poněkud pozadu. Jednou z příčin může být prozatím nevyřešený systém jejich nabíjení. Takové vozy obvykle doručují zboží na čas a čekání několik hodin na nabití baterií by ochromilo celý logistický proces. Předpokládá se totiž, že elektrické tahače budou vybaveny bateriemi o kapacitě až 1 000 kWh. Nabíjet baterie s takto vysokou kapacitou vyžaduje sofistikované řešení a velký výkon nabíjecí soustavy.
Daimler Trucks North America spustil podle informací electrek.co výzkumný program pro ultrarychlé nabíjení svých tahačů. Nová generace výkonných nabíjecích systémů by mohla být schopna zvládnout nabíjení výkonem až 3 MW. Zatím nejdále to v této oblasti dotáhla firma CharIN. Ta oznámila, že se jí podařilo spustit nabíjení výkonem 1 MW. Těžko ale říct, jak si s takovým výkonem poradí elektrická síť v místech, kde by se nabíjelo třeba třicet tahačů najednou.
Také automobilka Tesla vyvíjí systém ultrarychlého nabíjení pro svůj elektrický tahač Tesla Semi. Tesla tuto technologii nazývá „Megacharger“. Odhadovaný výkon se pohybuje okolo 1 MW. V oblasti osobní dopravy dosahují nejvýkonnější nabíjecí stanice výkonu 350 kW. V naší kotlině je zprovozněna prozatím jedna neveřejná nabíjecí stanice s výkonem 100 kW. Běžné rychlonabíjecí stanice, které provozuje Skupina ČEZ, Pražská energetika nebo E.ON, dosahují největšího nabíjecího výkonu 50 kW. Na rozmístění nabíjecích stanic včetně možnosti vyfiltrování jen těch rychlých se můžete podívat v naší mapě nabíjecích stanic.