„Plně elektrické nákladní vozy, lehký Freightliner eCascadia a středně těžký Freightliner eM2, které byly právě představeny v USA, dodáme prvním zákazníkům do konce roku 2018. Prozatím půjde o 30 předsériových kusů. Začátek sériové výroby je pak naplánován na rok 2021,“ objasňuje dostupnost Gesa Reimelt, šéfka nově vzniklé skupiny E-Mobility Group (EMG). V té Daimler Trucks spojí své globální know-how v oblasti elektrických pohonů v užitkových vozidlech.
Martin Daum, člen rady společnosti Daimler pro nákladní automobily a autobusy, k představení novinek říká: „Jsme nesporným globálním lídrem v automobilovém průmyslu a máme v úmyslu zůstat v této pozici i s elektrickými nákladními automobily. Byli jsme v tomto oboru průkopníky, nyní nastavujeme standardy v tomto segmentu. Založením naší nové globální skupiny E-Mobility maximalizujeme dopad našich investic do této klíčové strategické technologie. Tak můžeme aplikovat nejlepší řešení v oblasti baterií, nabíjení a řízení energie.“
Daimler Trucks představil dva nové, plně elektrické nákladní automobily Freightliner, jeho vůdčí značky ve Spojených státech. Největší světový výrobce užitkových vozidel představil v Portlandu (stát Oregon) nový Freightliner eCascadia pro dálkové provozy s nosností více jak 15 tun. Plně elektrický Freightliner eM2 106 pak zastupuje střední segment s nosností 9 až 12 tun. Stejně jako v případě plně elektrického lehkého nákladního vozu FUSO eCanter a středně těžkého Mercedes-Benz eActros je cílem společnosti získat zkušenosti zákazníků s e-náklaďáky. Sběrem dat od zákazníků pak zjistí efektivitu použití vozidel při běžném denním nasazení.
Daimler Trucks považuje elektrickou mobilitu za inovační hnací sílu v průmyslu užitkových vozidel a jako rozhodující součást bezemisní dopravy budoucnosti. E-mobilita však také musí být nákladově efektivní, a to jak pro zákazníka, tak pro výrobce.
FreClinic eCascadia je nejúspěšnějším nákladním automobilem na dlouhé vzdálenosti na severoamerickém trhu. 730 koní při kapacitě baterií 550 kWh poskytuje energii na vzdálenost 400 km. Baterie mohou být dobity na přibližně 80 procent kapacity během 90 minut.
Freightliner eM2 106 s 480 koni je oproti tomu určen pro místní a lokální distribuční operace a doručování zásilek. 325kWh baterie slibuje dojezd přibližně 370 km. Během 60 minut je lze nabít na přibližně 80 procent.
Další člen rady Frank Reintjes dodává: „Cílem našich nákladních vozů a autobusů je, aby byli naši zákazníci úspěšnější. To platí o obou elektrických nákladních vozech i těch s konvenčním pohonem. Proto jsme modely eCascadia i eM2 navrhli přímo zde ve Státech podle konkrétních požadavků zdejších zákazníků. Coby nesporní tídři severoamerického trhu víme, že se prosadí pouze nákladní vozy a autobusy, které plně vyhoví potřebám poskytovatelů přepravy..“