Daimler má jednu z nejširších, ne-li nejširší modelovou paletu. Daimler, to nejsou jen osobní vozidla, ale také ta užitková či nákladní. A tak se může lehce stát, že příchod elektrického modelu Fuso na trh můžete přehlédnout. Fuso je společnost, která patří Daimleru a staví mimo jiné lehká užitková auta na elektřinu. Ta se používají například ve Stuttgartu, kde s nimi pracují technické služby.
„S vozidlem Fuso eCanter dodáváme sériový elektromobil našim zákazníkům v Evropě. Při testování se najezdilo více jak 90 tisíc kilometrů v každodenních provozních podmínkách. Díky tomu zaručujeme, že předáme spolehlivé a úsporné vozidlo našim zákazníkům. S Fuso eCanter nyní naši zákazníci jezdí nejen tiše, ale také lokálně bez CO2. Ušetří také na provozních nákladech. To je budoucnost městské distribuční dopravy,“ řekl Marc Llistosella, vedoucí společnosti Daimler Trucks Asia.
Fuso eCanter je určen pro městské trasy s rozsahem pouhých 100 kilometrů. S velkou pravděpodobností jde o dojezd s naloženým autem. Bez nákladu by 83kWh baterie měla zvládnout urazit i delší cestu. Ale jde pouze o náš odhad. V závislosti na konfiguraci na něj můžete naložit až 3,5 tuny. Vozidlo je poháněno elektrickým pohonem se šesti vysokonapěťovými lithium-iontovými akumulátory s výkonem 420 V a 13,8 kWh o celkové kapacitě 83 kWh.
Fuso eCanter si podobně jako Tesla Semi objednala společnost DHL. Daimler nepracuje jen na podobných elektrických modelech, ale také na větším elektrickém kamionu, který má baterii o kapacitě 212 kWh s dojezdem 200 kilometrů.
Zdroj: electrek.co