Freightliner je výrobce tahačů, který spadá do koncernu Daimler, a působí v Severní Americe. Společnost nyní oznámila, že vyrobila první dva čistě elektrické tahače eCascadie, které co nevidět dodá zákazníkům.
Daimler patří mezi největší producenty nákladních tahačů na světě, a proto logicky trochu znejistěl, když Tesla začala se spřádáním plánů na svůj čistě elektrický tahač Semi. Daimler dokonce o Semi řekl, že pokud má skutečně veškeré parametry, které Tesla uvádí, pak porušuje fyzikální zákony. Následně se však německý výrobce rozhodl s Teslou bojovat vývojem vlastních elektrických tahačů a jedním z nich je i elektrická verze Cascadie.
V porovnání se Semi má eCascadia stejné rozměry i podobný výkon, ovšem zatímco Tesla nabízí dojezd 800 kilometrů na jedno nabití, eCascadia pouze 400. Na druhou stranu Daimler je již nyní schopen svůj elektrický tahač začít dodávat zákazníkům, což se o Tesle rozhodně říci nedá, protože Semi se dostane do výroby nejdříve v příštím roce.
Daimler totiž oznámil, že ve svém vývojovém středisku v Portlandu již sestavil první dva kusy eCascadie, které poputují k zákazníkům. Elektrické tahače se stanou součástí inovativní flotily, která bude testovat schopnost elektrických tahačů zapojit se do reálného provozu.
Tahač by měl poskytovat výkon 730 koňských sil, které jsou generovány téměř neslyšitelným elektromotorem. Tomu dodává energii baterie o kapacitě 550 kWh, kterou je možné na 80 % kapacity dobít již za 90 minut a po kterých je schopna ujet přibližně 320 kilometrů.
Jako první budou novinku testovat přepravní společnosti z Pensylvánie a New Jersey. Obě společnosti vozy zařadí do své standardní flotily nákladních vozů, které provozují v daném regionu. Pokud se testování osvědčí, chce společnost Freightliner začít s plnohodnotnou výrobou v roce 2021.