Mazdě ujíždí elektrický vlak. První čistokrevný elektromobil uvede v roce 2025

Mazdě ujíždí elektrický vlak. První čistokrevný elektromobil uvede v roce 2025
Fotografie: Mazda
  • Mazda slaví velké úspěchy se spalovacími a hybridními pohony
  • S vývojem čistých elektromobilů však nespěchá

Mazda patří mezi poslední středně velké a přitom nezávislé automobilky světa stavějící auta trochu jinak, než velí hlavní proud. Zákazníci oceňují její skvěle zpracované, krásné a hodnotně působící modely a navíc jsou jí vděční, že vytrvala s výrobou roadsteru MX-5 a zasloužila se tak o renesanci lehkých otevřených sporťáčků pro dva. Do historie se rovněž zapsala vývojem a výrobou rotačních Wankelových motorů i v době, kdy s tím veškerá konkurence přestala. Ostatně nedávno uvedený plug-in hybrid Mazda MX-30 R-EV používá pro dobíjení baterie právě maličký wankel.

Jenže v době, kdy už i Toyota ještě před dvěma lety pobuřující svět svými výroky proti násilného zavádění elektromobility obrátila a začala mohutně chystat celou modelovou flotilu bateriových vozidel, Mazda stále nenabízí jediný bateriový elektromobil na specifické platformě. V portfoliu má pouze crossover Mazda MX-30 EV na benzinových základech. A minimálně do roku 2025 se to nezmění, až poté přijde na svět první a zatím jediný (!) čistokrevný elektromobil této značky. Není divu, rychlý přechod na plnou elektromobilitu je extrémně nákladný proces, na nějž středně velká nezávislá automobilka zřejmě nemá dost prostředků, avšak dříve nebo později se Mazda tomuto kroku nevyhne.

Automobilka však podle insideevs.com považuje současný stav za optimální a plug-in hybridy za nejlepší řešení dnešních požadavků. Avšak ani těch nemá v nabídce právě nadbytek a navíc některé v určitých regionech neuspěly. Zmíněná MX-30 EV byla nabízena pouze v Kalifornii a de facto ihned po debutu opět stažena. Přesto automobilka na čisté elektromobily nerezignovala; již vloni na podzim oznámila, že v letech 2028 až 2030 se pustí do velké elektroofenzívy a BEV budou tvořit 25 až 40 % jejích prodejů. Už v současné době intenzivně jedná s technologickými partnery v čele s Panasonicem a hodlá dále utužovat vazby s Toyotou s možností využití jejich hybridních a BEV technologií. S tím ostatně už začala; aktuálně nabízená Mazda 2 Hybrid je odznakovou verzí Toyoty Yaris.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze