Konec dieselů v segmentu malých vozů? Nové Audi A1 již pouze s benzinem

Konec dieselů v segmentu malých vozů? Nové Audi A1 již pouze s benzinem
  • Nejvýkonnější verze bude mít 200 koní
  • Dostane balík asistenčních systémů a nových technologií
  • Oproti minulé generaci bude širší, delší a nižší
  • Vyrábět se bude v továrně SEATu v Martorellu

Po vzoru faceliftu Škody Fabia končí s dieselovými motory také Audi A1. Nová verze dostane pouze benzinové. U sourozenců zůstávají diesely pouze u Volkswagenu Polo a SEATu Ibiza, i zde se ale předpokládá, že s příchody nových verzí zmizí diesely i u nich. Po vzoru Audi A6 a A8 přichází také nové označování motorizací. Nejslabší litrové tříválce nesou onačení 25 TFSI a 30 TFSI. A1 dostane také nový koncernový motor 1,5 TSI, v případě Audi ponese označení 35 TFSI. Vrcholná verze s dvoulitrem a 200 koni bude označována jako 40 TFSI. Žádný diesel v nabídce nehledejte.

Novinka má na délku 4 030 mm a je 1740 mm široká a 1 410 mm vysoká. Dostala nové přední a zadní svítilny a také nový světelný podpis. Nechybí ani balík asistenčních systémů: varování před opuštěním jízdního pruhu, adaptivní tempomat s funkcí automatického brzdění, asistent pro jízdu v kolonách či přednárazový systém s detekcí vozidel, chodců a cyklistů. Nahrazen byl napevno přidělaný displej v palubní desce – nyní je výsuvný a dotykový s technologií MTI. Vrcholová výbava dostane displej s rozměrem 10,1 palce, pro nižší provedení bude k dispozici 8,8palcová obrazovka. Každé nové Audi A1 však dostane digitální přístrojový štít namísto analogových budíků, počítá se i s možnostmi Apple CarPlay a Android Auto pro spojení s chytrými telefony.

Základ novinky tvoří platforma MQB A0, jíž automobil sdílí s již zmíněnými Volkswagenem Polo či SEATem Ibiza. Ve všech případech jde o auta s pohonem předních kol. Motory lze párovat s manuálním šestikvaltem či sedmistupňovou dvouspojkou. Změna nastává až u nejsilnějšího provedení, které dostane samočinnou převodovkou S tronic se šesti stupni. Zákazníci mohou vybírat ze tří podvozků: kromě standardního připravilo Audi ještě sportovnější variantu a řešení s adaptivními tlumiči.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze