Seznámili jsme se s rodinkou Audi A4. Avant v šedém laku si nás získal

Seznámili jsme se s rodinkou Audi A4. Avant v šedém laku si nás získal
  • K dispozici bude osm motorizací ve výkonovém rozpětí 150–347 koní
  • Infotainment třetí generace má nový hardware, který je výkonnější a rychlejší
  • Potěší podpora bezdrátového CarPlay a nechybí ani virtual cockpit
  • Kufr pojme 495 litrů, popřípadě 1 495 litrů po sklopení zadních sedadel

Aktualizováno 20. 9. 2019

Poprvé jsme se mohli podívat na novou Audi A4 na vlastní oči za denního světla a nejen to. Víme už také ceny i to, že designově vás Audi A4 rozhodně může zaujmout. Všechny důležité informace o výbavě, použitých technologiích a tak podobně najdete níže. Za Audi A4 35 TFSI zaplatíte 884 900 Kč včetně DPH. Varianta Avant ve stejné motorizaci je o 51 tisíc korun dražší. Toto označení pohonné jednotky znamená, že pod kapotou máte dvoulitrový benzinový motor o výkonu 150 koní. Výkon se přenáší na silnici přes šestistupňovou manuální převodovku. Nejlevnější naftová motorizace s výkonem 136 koní startuje na ceně 995 500 Kč včetně DPH.

Původní informace z 14. 5. 2019

Poslední rok Audi chrlilo na trh jeden model za druhým. Modelová ofenziva v podobě Audi A6, Audi A7 nebo Audi Q8 cílila především na majetnější klientelu. Nově příchozí řada A4 už naopak může oslovit i jiné zákazníky či zamířit do firemních flotil, kde je rozpočet napjatější. Čím chce Audi A4 zaujmout? Hned na úvod si řekněme, že k dispozici bude A4 allroad, S4 a samozřejmě A4 Avant, které si mě osobně při prvním statickém setkání získalo nejvíce. Všechny nové modely využívají mild-hybridní pohon a ani Audi A4 není výjimka, ačkoli určité motorizace budou mít 12voltovou soustavu.

Audi představilo rodinu A4. Avant v šedém laku si nás získal

Přepracovaná je maska singleframe. Především na variantě Allroad je vidět inspirace u Audi Q8. Naopak chromované provedení masky u Audi S4 se mi nelíbilo. Dobrou zprávou ale je, že půjde objednat i černý paket, který by mohl na Audi S4 vypadat dobře. Audi A4 vsází na LED světlomety a zákazníci mohou vybírat z 12 barev. Především šedá barva, kterou jsem mohl vidět na Avantu, mi velmi padla do oka. V kombinaci s černými doplňky si mě Audi A4 Avant získalo.

U interiéru musím pokračovat ve stejně pochvalném duchu. Jemný displej infotainmentu o velikosti 10,1 palce se nosí uprostřed palubní desky. Ano, vypadá jak kdyby tam byl nalepený, ale takový je trend. Potěší že k dispozici bude i bezdrátové CarPlay. Jinak půjde o infotainment, který velmi dobře známe z ostatních modelů, alespoň na první pohled – v útrobách pracuje nový hardware, který je výkonnější a má mít rychlejší reakce. Chybět nebude bezdrátové nabíjení nebo podpora aplikace MyAudi. Milovníci kvalitní hudby mohou sáhnout po reprosoustavě Bang & Olufsen 3D.

Zajímavou možností, která bude dostupná pro německé zákazníky, je dokoupení si určitých funkcí infotainmentu později. Objednáte si tak auto, na jeden měsíc si vyzkoušíte funkce infotainmentu MMI Plus, digitálního rádia DAB+ nebo funkce jako je Apple CarPlay a jakmile se vám to zalíbí, můžete si tyto funkce zakoupit. S velkou pravděpodobností tedy půjde pouze o softwarově uzamčené funkce, které vám Audi dokáže později za poplatek odemknout. Ať si ale připlatíte kolik chcete, nedostanete haptickou odezvu od displeje infotainmentu, kterou má pouze Audi A6 a vyšší modely. Stejně tak v Audi A4 najdete pouze dva displeje: pro infotainment a virtual cockpit. Virtual cockpit nebude v sériové výbavě, ale osobně bych neváhal a za tohle řešení, které patří k nejlepšímu na trhu, si připlatil.

Při uvedení na trh bude k dispozici šest přeplňovaných motorů. Výkonové rozpětí činí 150–347 koní. Podle motorizace můžete mít pohon předních kol nebo quattro a co se týká převodovek, tak v nabídce je šestistupňový manuál, sedmistupňový S tronic a osmistupňový tiptronic. Základní motorizace nese označení 35 TFSI, naopak nejsilnější motor (naftový) dostanete v Audi S4. Chvilku se zastavíme u nejsportovnější varianty. Ať už sáhnete po variantě sedan nebo Avant, pod kapotou budete mít třílitrový naftový šestiválec s výkonem 347 koní a především točivým momentem 700 Nm. Audi vybavilo S4 kompresorem s elektrickým pohonem, který eliminuje jakoukoli turbodíru. Kompresor je integrován v hlavním 48voltovém systému. Jeho součástí je vzduchem chlazená lithium-iontová baterie s kapacitou 0,5 kWh, která se nachází pod podlahou zavazadlového prostoru.

Audi A4 Allroad quattro má o 35 milimetrů vyšší světlou výšku. K dispozici bude s trojicí pohonných jednotek: jednou benzinovou a dvěma naftovými. Od ostatních modelů se liší ochranou podvozku a oplastováním bočních prahů. Samozřejmostí je automatická převodovka. Stejně jako u modelu A4 Avant má i zde zavazadlový prostor kapacitu 495 litrů, popřípadě 1 495 litrů po sklopení zadních sedadel.

Motorizace Obsah Výkon Točivý moment Elektrická soustava
30 TDI 2 litry 136 koní 320 Nm 12 V
35 TDI 2 litry 163 koní 380 Nm 12 V
40 TDI 2 litry 190 koní 400 Nm 12 V
45 TDI 3 litry 231 koní 500 Nm 48 V
S4 TDI 3 litry 347 koní 700 Nm 48 V
35 TFSI 2 litry 150 koní 270 Nm 12 V
40 TFSI 2 litry 190 koní 320 Nm 12 V
45 TFSI 2 litry 245 koní 370 Nm 12 V
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze