Mercedes-Benz V250d 4MATIC Night Edition
test

Mercedes-Benz V250d 4MATIC Night Edition

Zaostřeno na technologie
7
  • Ve výbavě nechybí 360stupňová kamera nebo vyhřívané sedačky
  • Jde o nejsilnější motorizaci, která si však pořád musí vystačit pouze se čtyřválcem
  • AMG paket je na voze této kategorie přinejmenším kontroverzní

Auta zaměřená na rodinu mám rád. Je mi sympatická nemaskovaná praktičnost a promyšlené detaily. I proto jsem se na Mercedes V250d těšil. Celý test nástupce Viana však dopadl trošku jinak, než jsem očekával. Rozhodně ne však špatně – jen jsem musel vůz ze šuplíku „rodinné“ přehodit do jiné kategorie.

Vnější design: pracant ve sportovním saku

Do testu se mi dostala pod ruce verze se sportovním paketem Night Edition, který přidává jiné nárazníky a pár dalších detailů od AMG, dvorního úpravce Mercedesu. Už teď si nejspíš několika z vás padá hlava do dlaní. Proč by si někdo na minivan dával paket AMG? Vždyť je to jako kdybyste si na cestu s dětmi do školky oblékli sportovní dres a tretry. Jde samozřejmě pouze o vylepšení vzhledu, a nutno říct že obrovskému „Véčku“ sluší. Černá zrcátka a devatenáctipalcová kola vypadají především v kombinaci s bílým perleťovým lakem skvěle.

Vedle nárazníků si všímavé oko všimne také černého lemování a zatmavených skel. Na verzi Night odkazují plaketky EDITION na bocích. Mercedesu se báječně povedlo zamaskovat tvar dodávky a z nevzhledné krabice je vůz s takřka dynamickým vzhledem. Testovací kousek byl navíc opatřen LED světly, které dodávají modernější vzhled a navíc parádně svítí. Automaticky umí aktivovat dálkový režim, avšak vystiňovat chodce je nikdo nenaučil. Se třemi písmeny AMG bych však byl radši pořád opatrný, neb v modelové paletě automobilky jde o vůz snad nejvíc vzdálený těm pravým AMG bestiím.

Interiér a technologie: Dodávka pro papaláše?

Uvnitř je vůz dost často nazýván dodávkou třídy S. A nutno dodat, že takový luxus by přinejmenším laik v takovém autě nečekal. Pokud se ale v autech vyznáte, uvědomíte si, že přestože jde o velmi luxusní interiér, najdete zde mnoho dílů z menší třídy C. Materiály jsou samozřejmě velmi kvalitní a v noci vás vezme za srdce ambientní osvětlení, které můžete upravit do čtyř barevných variant. Nastupuje se hodně vysoko a řidič má dobrý přehled o všem, co se děje kolem něj. Všechny ovládací prvky se nacházejí blízko a vše je intuitivní a po ruce. Problém mi dělala pouze konzole mezi řidičem a spolujezdcem, která je nízko. V ní najdete držák nápojů a dva USB porty. Proto si především telefon zapojte před tím, než s tímhle více než pětimetrovým drobkem vyjedete.

Přední sedadla jsou vyhřívaná i odvětrávaná. Zklamala mě ale nemožnost nastavení délky sedáku, který se mi zdá dost krátký. Jinak jsou ale i po delší cestě sedadla velmi pohodlná a jízda s autem i při této velikosti neubírá tolik energie.

Dvě další řady sedadel sedí v kolejích, po kterých si můžete bezstarostně jezdit a upravovat jejich polohu. Regulovat můžete i sklon. Tím pádem převeze pohodlně i 6 dospělých i při delších výletech nebo pracovních cestách. Úmyslně říkám pracovních cestách, protože právě pro tento účel byl podle mě V250d stvořen. Velké rodině budou chybět úložné prostory a nespočet držáků nápojů nebo stolečky, které nabízejí klasická MPV. Tento minivan pro rodinu až moc komfortně převeze například zástupce firem z letiště na hotel. Bude dokonale reprezentativní, pohodlný a zároveň podnítí inteligentní diskuzi díky vestavěnému interkomu.

I rodině však poslouží se ctí. Skvělý audiosystém Burmester zvládne odstínit vyšší aerodynamický hluk ve vysokých rychlostech a nebude problém nechat doma jakékoli přebytečné sedadlo. Můžete tedy s sebou na výlet vzít nejen děti, ale i kola nebo lyže – nic nemusí být venku. Zavazadlový prostor je i se třemi řadami slušný a s každým vyndaným sedadlem samozřejmě přibývá další ohromný kus místa. Při běžném nakládání věcí na parkovišti však budete válčit s obrovskými zadními dveřmi. Ta jsou elektricky poháněná, ale vyžadují dost operačního prostoru. Velice praktické je zadní plato, které lze sklopit. Rovněž jej můžete jen otevřít a najdete zde dva skládací boxy na drobnosti a menší zavazadla.

Jde o Mercedes, takže se můžete dostat k velice zajímavým technologickým prvkům. Budete se ale muset smířit s prémiovou cenovkou. Testovací kus neměl ani zdaleka všechnu možnou příplatkovou výbavu, i tak jde ale ve své kategorii o nadprůměrnou armádu pomocníků. Při pomalé jízdě z kopce oceníte například systém DSR. Ten bude umět korigovat i plně naložený vůz na nezpevněném terénu.

Nejen v terénu, ale především ve městě oceníte 360stupňovou kameru se slušným rozlišením. V naší verzi jsme si museli vystačit s tempomatem bez adaptivní funkce. I tak ale vůz poznal, když jsem nedodržoval bezpečný odstup. Mrtvé úhly za vás hlídá systém v zrcátkách, což je dobře. Pozornosti při jízdě s tak velkým autem je totiž potřeba neustálé soustředěnosti. Hlídání jízdních pruhů funguje dobře, avšak nepočítejte s korigováním volantu, který vás pouze upozorní jemným zavibrováním.

Infotainment Command Online má svůj 12,3palcový displej prakticky posazený na palubní desce s karbonovým obložením. Právě zde poznáte příbuznost se třídou C – jak displej tak ovládání jsou totožné. Kombinace otočného ovladače a dotykové plošky na vrchu je dobrou kombinací. Na dotykové ploše můžete například lehkým skluzem prstu intuitivně přesouvat písničky nebo se orientovat na mapě.

Systém se samozřejmě popasuje s přehráváním DVD filmů a pro vaše audio i video soubory má přichystáno alespoň 10GB vnitřní úložiště. K internetu je vůz připojen pouze tehdy, pokud zneužije datový tarif vašeho telefonu. Pak budete mít k dispozici nejrůznější aplikace včetně internetového prohlížeče.

Jízdní vlastnosti: nejlepší ve své třídě, ale jen s čtyřválcem

Ty tam jsou doby, kdy se o pohon staral i šestiválec. Dnes do praktické třídy V seženete pouze čtyřválce. Mé maličkosti dělal společnost ten nejsilnější o objemu 2,2 litru a s výkonem 187 koní, a to rovnou ve spolupráci s pohonem všech kol a samozřejmě sedmistupňovou převodovkou. Točivý moment 400 Nm udělá svoje a možná byste vozu přes dvě tuny hádali výkon i o něco větší. Na svou kategorii jede vůz moc pěkně. Pokud byste si odmysleli vyšší posez, je dost blízko klasickým osobním autům, avšak s nějakými omezeními počítat musíte.

Motor neumí skrýt všechny své neduhy. Především v zimě se tak budete muset sžít s vibracemi a nelibým hlukem. Po zahřátí se však situace výrazně zlepší. Předepsaná spotřeba mluví o 7,5 litrech nafty na každých sto kilometrů. Počítejte s hodnotou o zhruba 1,5 litru větší. Největší spotřebu jsem naměřil při dálniční rychlosti kolem 140 km/h, kdy velký odpor vzduchu zvedne spotřebu až na 10,5 litru na 100 kilometrů.

Mercedes-Benz V 250d Night Edition

Z vlastní zkušenosti vím, že třída V umí být rodinným autem se vším všudy. Tenhle kousek je ale zaměřen na co největší pohodlí a hlavně na co nejreprezentativnější vzhled. Night Edition přidává „wow“ efekt a ve svém segmentu jde o ten největší luxus, jaký může mít. S pěknou výbavou nemáte ovšem problém dostat se přes dva miliony korun, především pokud zvolíte nejsilnější motor s pohonem všech kol.

Při takovém rozsahu různých variant a výbavy je extrémně důležité si pořádně rozmyslet, na co auto budete využívat. Podle toho se musí odvíjet nejen rozvoru a délka, ale i zvolené materiály, rozložení sedaček a příplatky za komfortní i praktické prvky výbavy. Pokud tento nelehký úkol zvládnete, dostanete skvělé auto s ohromným množstvím prostoru, které vás nenechá ve štychu v podstatě v žádné situaci.

Diskuze ke článku
johnyk
Ahoj, máte někdo delší zkušenost s tímto motorem? 250D (2,2l, 140 kW). Uvažuji o něm
Jan
Mám 2,2 2013 najeto 400 000km auto jako nové bez investic.Motor šlape jak ma,celé auto bez větších investic.Jen posuvné dveře čas od času zavrzají,stačí seřídit.Je to asi daň za nejdelší verzi a dveře na obou stranách
Jura
Já mám toto auto. A mužů říct ze záleží co od něho ocekavas a z čeho presedavas.. ale když pomyslis na cenu tak budeš naštvaný..
Jura
Jinak jízdní dinamika nic moc, pocit z jízdy? Kredenc! Spotřeba? Počítač ukazuje 8, skutečnost 9,5-11. Servis stodulky? Horor! Mám ho 3 rok a mělo to par poruch. Par banalit a jednou tak ze to tam bylo 5x než vůbec našli co to je a co s tím. Jinak nevídaný rejd- mám zadokolku, nevídaný prostor a varihabilita, má to i vau efekt interjeru ale nesmis sahat na materiály, pak pochopíš ze nic moc.. dal bych mu dvě hvězdy z pěti..

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze