Audi A4 g-tron
test

Audi A4 g-tron

Plní to, co slibuje

Pod alternativními palivy si lidé často představí pouze hybridní jednotku, potažmo elektromotor. Ale můžete si pořídit také auto, které jezdí na stlačený zemní plyn. A poměrně čerstvě si s tímto pohonem můžete pořídit i model z vyššího segmentu. Například Audi A4 g-tron, které prošlo naším testem. Vyplatí se?

Design: klasika v podání A4

Designová stránka se oproti klasické variantě Audi A4 prakticky neliší. Nápis na boční straně, které měl námi testovaný kus, vy mít na autě nebudete. Prozradíte se tak především emblémem na víku zavazadlového prostoru. I tak spousta lidí bude váhat, co to vlastně je. Audi používá název g-tron pro auta, která jezdí na CNG, zatímco Audi e-tron jsou plug-in hybridní modely. To jen tak pro pořádek. Na zádi jsou dvě koncovky výfuku, což přidává na sportovnosti. Tu ale od g-tronu moc nečekejte.

Osobně se mi tvary Audi A4 libí, takže ani tady nebudu skrývat své sympatie. Decentní, ač elegantní linie, maska single frame samozřejmě s logem automobilky, a především dynamické blinkry, které já osobně mám velmi rád.

Technika a výbava: upsizing dorazil

Právě po stránce techniky se událo prakticky nejvíce změn. Zatímco koncernová auta na CNG používají 1,4litrovou jednotku, tak v Audi (Audi A3 g-tron má též čtrnáctistovku) máte pod kapotou nový 2.0litrový TFSI motor, kterému pomáhá turbodmychadlo. Výkon činí dostatečných 170 koní a točivý moment 270 Nm. Až sem by bylo vše v pořádku. Vlastně i volba mezi sedmistupňovým automatem nebo šestistupňovým manuálem je v pořádku. Bohužel vždycky dostanete jen pohon předních kol. Pohon všech kol quattro je modelům spalujícím CNG zapovězeno. Pokud tipujete, že jde především o problém nedostatku prostoru, tak máte pravdu.

Audi A4 g-tron (2015)

Pro pohonné jednotky na CNG byly navrženy speciální písty a ventily, které zajišťují optimální kompresi. Vysoký tlak stlačeného zemního plynu (CNG) v nádrži je prostřednictvím elektronického regulátoru snižován z až 200 barů na pracovní tlak motoru v rozmezí 5 až 10 barů. Průběžné regulování tlaku probíhá dynamicky a precizně v závislosti na tom, jaký výkon řidič požaduje. Díky tomu je v plynovém potrubí a ve vstřikovacích ventilech vždy k dispozici zemní plyn o správném tlaku: při hospodárné jízdě v nízkých otáčkách je nízký a souběžně se zvyšováním požadovaného výkonu a točivého momentu se zvyšuje. No, je to celkem kus vědy, ale věřte, že za volantem prakticky nic nepoznáte.

Dobrá zpráva je, že nic neubylo ze zavazadlového prostoru, který nabízí 415 litrů. Objem nádrže na zemní plyn je 19 kg. A4 Avant g-tron s převodovkou s tronic si má papírové vzít 3,8 kilogramu zemního plynu na 100 kilometrů. K dispozici pak je ještě nádrž na benzin, která spolkne 25 litrů.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze