Na dieselové motory se v poslední době doslova pořádají hony. Mnoho z automobilek již do vývoje dieselových motorů nechce investovat. Proti vznětovým motorům jdou často zákony, které se snaží chránit životní prostředí. Motory jsou čím dál složitější, dražší a nepřinášejí již tolik výhod. Důsledkem je samozřejmě i snížení poptávky. Především do menších aut se vznětové motory již opravdu nevyplatí.
Evropa je možná posledním trhem, kde se diesely drží. V Asii nebo USA se nafta používá v podstatě pouze u nákladních vozů. To si uvědomují i značky jako Suzuki a Mitsubishi. Analytici automobilek nepotřebovali moc argumentů na takové rozhodnutí. Suzuki prodalo v posledním roce 281 tisíc aut a pouze 10 procent bylo s dieselovým motorem.
Mitsubishi již ukončilo prodej dieselových osobních aut včetně SUV v Anglii a další trhy budou rychle přibývat. Zatímco Suzuki se ale chystá diesely vyškrtnout úplně, Mitsubishi si tento pohon ponechá pro pick-upy. Spouštěčem pro škrtání v rozpočtu pro vývoj dieselových pohonů byla kauza Dieselgate, kdy se odhalilo rozsáhlé podvádění Volkswagenu při měření emisí. Od té doby celkové prodeje dieselových aut každým rokem klesají.