Nové Suzuki Swift. Co je opravdu důležité?

Nové Suzuki Swift. Co je opravdu důležité?
Fotografie: Suzuki
  • Suzuki uvádí čtvrtou novodobou a globální generaci městského Swiftu
  • Do Evropy vstupuje s jediným motorem a pohonem všech kol
  • Filozoficky se drží svých předchůdců

Menší japonská automobilka Suzuki, jejíž automobily jsou z našich silnic dobře známé již po dekády, pokračuje ve svých evropských aktivitách stran spalovacích automobilů a uvádí na starém kontinentu čtvrtou generaci Suzuki Swift od doby, kdy se model v roce 2004 stal globálním a pro Evropu se začal vyrábět v maďarské Ostřihomi. Pro úplnost dodejme, že od uvedení celé řady Swift uplynulo letos 40 let a šest generací, včetně té právě přicházející.

Tvary navazují na tři globální předchůdce, dostaly však mírněji skloněný ponton a svébytnou příď oblejších proporcí

První várka informací je zatím poněkud skromná, chybějí téměř všechny technické údaje, zato ale známe cenu modelu s pohonem 4×4, aniž bychom věděli, zda to bude jediný pohon v nabídce. Víme už ale, že se s délkou 3,86 m nový Swift udrží nadále o půl třídy pod většinou evropských soupeřů segmentu B. Přesto si zachovává pětidveřovou karoserii, která je již od minulé generace pro Evropu jedinou volbou, a plnohodnotný prostor pro čtyři dospělé, nebo dva dospělé a tři děti.

O pohon se stará nová atmosférická tříválcová dvanáctistovka Z12E doplněná inteligentním 12V mild-hybridním systémem SHVS, který umí kromě obvyklých funkcionalitu také pomalu otáčet zhasnutým motorem, a udržet tak v chodu systémy důležité pro jízdu bez nutnosti jejich dodatečného pohonu. Zatím dostupné informace hovoří o bezestupňové předovodce CVT, opět bez upřesnění, zda půjde o jedinou volbu. Pohon všech kol AllGrip Auto přichází opět ve své nejjednodušší podobě s viskospojkou, vhodný je tedy především pro pomoc s trakcí za zhoršené adheze.

Interiér se opět o něco zakulatil a zahodil část fyzických tlačítek, stále je ale příjemně konzervativní

Novinkou na palubě je infozábava nové generace s on-line připojením, telematikou skrze aplikaci, hlasovým ovládáním, ACP/AA, Wi-Fi a palubní diagnostikou. Do nabídky pronikly rovněž nejmodernější bezpečnostní asistenty typu nouzového brzdění, udržování v jízdním pruhu, sledování řidiče, monitorování dopravních značek a prostoru za vozidlem.

Technické parametry Suzuki Swift (2023) 1.2 mHEV

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 860 × 1 695 × 1 500 mm, ? kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon61 kW, , točivý moment: 112 Nm / 4 500 ot/min
Baterie?
Nabíjení
Spotřeba?
Cena od469 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze