Suzuki Vitara se vrací s elektrickým pohonem. Podívá se i do Evropy

1
Suzuki Vitara se vrací s elektrickým pohonem. Podívá se i do Evropy
Fotografie: Maruti Suzuki
  • Suzuki uvádí novou generaci subkompaktního SUV Vitara
  • Vyrábí se v Indii v továrně Maruti Suzuki
  • Jde o sesterský model Toyoty Urban Cruiser

Maruti Suzuki představilo na autosalonu Bharat Mobility Global Expo 2025 elektrickou novinku, zkonstruovanou ve spolupráci s Toyotou. Suzuki e Vitara vychází z předloňského konceptu eVX. Je dvojčetem Toyoty Urban Cruiser, od níž se liší jen drobnými designovými úpravami a stejně jako ona nabídne volbu mezi pohonem předních a všech kol. Rozměry míří na horní hranici subkompaktní třídy a indická pobočka Maruti Suzuki, která stojí za její výrobou, s ním má velké exportní plány včetně Japonska a Evropy. Proto jej vybavila moderní platformou Heartect-e a paletou soudobých technologií.

Protože Indie, kam vůz zamíří především, zatím nemá příliš rozvinutou dobíjecí infrastrukturu, bude automobilka zároveň nabízet i komplexní zákaznické řešení „e for me“, zahrnující jak prodej a instalaci chytrých domácích wallboxů, tak vybudování husté sítě místních nabíječek. Ty by měly pilotně vzniknout v prvních 100 městech a později se rozšiřovat dále. Cílový stav je, aby v příslušných muncipalitách zákazník měl k dispozici přípojku každých 5–10 km. V neposlední řadě vyroste i síť 1 500 servisů, specializovaných a vybavených na opravy elektromobilů ve více než 1 000 městech. Ty budou schopné i dorazit za zákazníkem s pojízdnými dílnami.

Suzuki e Vitara nabídne skateboardovou platformu s dlouhým rozvorem 2 700 mm, která sestává více než z 50 % z vysokopevnostních ocelí a zajistí dostatek místa uvnitř i bezpečnou skrýš pro li-ion baterii o kapacitě 49 nebo 61 kWh s architekturou CTP. Chybět nebude termomanagement, schopný udržet optimální provozní podmínky od -30 do 60 °C. Chybět nebude jednopedálové ovládání, maska s aktivními lamelami a efektivní pohon 3 v 1 s integrovaným motorem, měničem a převodovkou. Výsledkem je dojezd přes 500 km podle indické metodiky MIDC.


Výbava plní světové standardy a obsahuje mj. stylová 18" kola, možnost dvoubarevného lakování, soubor asistentů ADAS 2, interiér z dvoubarevných měkčených plastů, střešní okno, multimédia s dvěma velkými disleji, soundsystém Harman Kardon, odvětrávaná přední sedadla, zadní dělená v poměru 40:20:40, dálkově ovládané parkování, aktualizace OTA či aplikace s telematikou a dálkovým ovládáním.

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Podle mě to bude unitř zase šílený plasťák, jak to dělává Suzuki. Mně se to trochu příčí. Ale o mně tady nejde. Držím palce Suzuki a jsem zvědavý na cenu v Evropě, v naší ČR.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze