Nové Polo nabízí spoustu moderních technologií a skvělý podvozek

Nové Polo nabízí spoustu moderních technologií a skvělý podvozek
  • Všech předchozích generací modelu Polo se prodalo více jak 14 milionů kusů
  • 6. generace přináší do svého segmentu spoustu technologií, které donedávna byly součástí jen dražších modelů
  • V nabídce jsou jak modely na benzin a naftu, tak i na CNG, a to jak s manuální, tak i DSG převodovkou
  • Po krátkém svezení s novou generací nás zaujal především podvozek

Polo první generace spatřilo světlo světa v roce, kdy se narodil například David Beckham, Juan Carlos I. se stal králem Španělska a vznikla společnost Microsoft. Nyní po několika letech s více než 14 miliony prodanými vozy patří Volkswagen Polo mezi velikány v kategorii malých vozů. Nyní přichází zcela nově vyvinutá šestá generace, která stojí na platformě MQB. Předprodej bestselleru byl v prvních evropských zemích již zahájen. Co vše nové Polo přináší?

Po technologické stránce jde o poměrně tvrdý útok na konkurenci. Ve svém segmentu Volkswagen Polo nabídne nové technologie, které dříve byly devízou jen větších a luxusnějších modelů. Začneme asistenty. K dispozici bude už v sériové výbavě systém Front Assist s funkcí nouzového brzdění a detekcí chodců. Za příplatek můžete sáhnout po hlídání jízdního pruhu nebo adaptivním tempomatu, který funguje až do rychlosti 210 km/h. Dále nechybí parkovací asistent a kamera, hlídání mrtvého úhlu i systém, který hlídá kolmo jedoucí vozidla ve chvíli, kdy vyparkováváte z kolmého státní. Technologie bezklíčkového otevírání nebo bezdrátového nabíjení vašeho chytrého telefonu bude v novém Polu také.

Pár premiér se odehrává také v interiéru. Polo je prvním modelem od Volkswagenu, který dostal do vínku druhou generaci Active displeje. Jde o 9,5palcový displej, který se nachází před řidičem. Dle slov automobilky nabídne široké spektrum customizace a velký benefit by měla představovat možnost velkých písmen, což ocení především starší řidiči. Výdechy klimatizace se posunuly pod středový displej, který s trochou nadsázky tvoří podobný dojem jako Mercedes třídy E, kdy jsou oba displeje blízko sebe. U Pola to však není tak markantní. Infotainment můžete mít vybavený třemi službami, tak jak je u Volkswagenu zvykem.

  • Guide and inform (zobrazuje mapové podklady aktualizované v reálném čase, vyhledává ceny pohonných hmot, body zájmu a tak dále)
  • Security and service
  • App Connect (jde o připojení CarPlay, MirrorLink a Android Auto)

Security and service podobně jako Active displej se do výroby dostane až příští rok. Podobně je na tom i Škoda Karoq. Zmínit můžeme i to, že varianta GTI, která nabídne 200 koní, dorazí i s manuální převodovkou, ovšem až po polovině příštího roku. Nová je také klimatizace, kterou Volkswagen pojmenoval Air Care Climatronic. Ta umí automaticky v případě aktivace stěračů na 30 sekund aktivovat vnitřní okruh, aby se pach z ostřikovačů nedostal do interiéru.

Ještě než si kompletně představíme všechny motorizace a výbavové stupně, tak se zmíníme, že pokud se nám na Polu něco líbilo, tak je to podvozek. Vyzkoušeli jsme si variantu 1.0 TSI s výkonem 95 koní a pětistupňovou manuální převodovkou. Motor má výkonu tak akorát, jen by mohl být lépe odhlučněn. Zklamou i levné plasty především v zadní části interiéru.

K dispozici bude nepřekvapivě trojice výbavových stupňů Trendline, Comfortline a Highline. A také jedna zvláštnost. Jedná se o Volkswagen Polo Beats, které bude vybaveno audiosoustavou od známého výrobce sluchátek. A nejen to. Logo Beats budete mít například i na sedačkách, především však dostanete 6 reproduktorů a subwoofer o celkovém výkonu 300 W.

Pod kapotu si budete moci zvolit nejenom z benzinových a naftových motorů, ale v nabídce bude také varianta s pohonem na CNG. Pohonné jednotky se kombinují buď s manuální převodovkou o pěti či šesti stupních, nebo převodovkou DSG se šesti či sedmi stupni. Nejlevnější varianta nového Pola vás vyjde na necelých 300 tisíc korun. Tento model si můžete vzít i na leasing, a to od 4 500 Kč měsíčně včetně DPH.

Výkon Trendline Comfortline Highline Beats
1,0 BMT 75 koní 292 900 Kč 320 900 Kč - 335 900 Kč
1,0 TSI BMT 95 koní - 348 900 Kč 376 900 Kč 363 900 Kč
1,0 TSI BMT 115 koní - 372 900 Kč 400 900 Kč 387 900 Kč
1,0 CNG 90 koní - 398 900 Kč 426 900 Kč -
1,6 TDI BMT 95 koní - 414 900 Kč - 429 900 Kč

Jedná se o ceny včetně DPH za pětistupňové a šestistupňové manuální převodovky

Výkon Comfortline Highline GTI Beats
2.0 TSI BMT 200 koní - - 569 900 Kč -
1.0 TSI BMT 95 koní 388 900 Kč 416 900 Kč - 403 900 Kč
1.0 TSI BMT 115 koní - 440 900 Kč - -

Jedná se o ceny včetně DPH za šestistupňové a sedmistupňové DSG

Trendem poslední doby je jednotlivé modely zvětšovat. A to jednak kvůli většímu prostoru pro posádku, tak i pro větší deformační zóny, tedy větší bezpečnost. A tak se stalo, že šestá generace Pola pomalu ale jistě svojí velikostí dohání model Golf. Pokud bychom Polo porovnali se čtvrtou generací Golfa, tak tím větším se stane Polo.

Rozměry Polo VI (2017) Polo V (2009) Golf IV (1997)
Délka 4 053 mm 3 972 mm 4 149 mm
Šířka 1 751 mm 1 682 mm 1 735 mm
Výška 1 446 mm 1 453 mm 1 439 mm
Rozvor 2 564 mm 2 470 mm 2 511 mm
Rozchod kol vpředu 1 525 mm 1 453 mm 1 513 mm
Rozchod kol vzadu 1 505 mm 1 456 mm 1 494 mm
Zavazadlový prostor 351 litrů 280 litrů 330 litrů

Na výběr bude 14 různých laků a několik designů kol, a to od 14 do 18 palců, přičemž ta největší budou výsadou varianty GTI. Polo dostalo mladistvý a poměrně atraktivní design, který by si měly oblíbit především mladší ročníky.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze