Polo první generace spatřilo světlo světa v roce, kdy se narodil například David Beckham, Juan Carlos I. se stal králem Španělska a vznikla společnost Microsoft. Nyní po několika letech s více než 14 miliony prodanými vozy patří Volkswagen Polo mezi velikány v kategorii malých vozů. Nyní přichází zcela nově vyvinutá šestá generace, která stojí na platformě MQB. Předprodej bestselleru byl v prvních evropských zemích již zahájen. Co vše nové Polo přináší?
Po technologické stránce jde o poměrně tvrdý útok na konkurenci. Ve svém segmentu Volkswagen Polo nabídne nové technologie, které dříve byly devízou jen větších a luxusnějších modelů. Začneme asistenty. K dispozici bude už v sériové výbavě systém Front Assist s funkcí nouzového brzdění a detekcí chodců. Za příplatek můžete sáhnout po hlídání jízdního pruhu nebo adaptivním tempomatu, který funguje až do rychlosti 210 km/h. Dále nechybí parkovací asistent a kamera, hlídání mrtvého úhlu i systém, který hlídá kolmo jedoucí vozidla ve chvíli, kdy vyparkováváte z kolmého státní. Technologie bezklíčkového otevírání nebo bezdrátového nabíjení vašeho chytrého telefonu bude v novém Polu také.
Pár premiér se odehrává také v interiéru. Polo je prvním modelem od Volkswagenu, který dostal do vínku druhou generaci Active displeje. Jde o 9,5palcový displej, který se nachází před řidičem. Dle slov automobilky nabídne široké spektrum customizace a velký benefit by měla představovat možnost velkých písmen, což ocení především starší řidiči. Výdechy klimatizace se posunuly pod středový displej, který s trochou nadsázky tvoří podobný dojem jako Mercedes třídy E, kdy jsou oba displeje blízko sebe. U Pola to však není tak markantní. Infotainment můžete mít vybavený třemi službami, tak jak je u Volkswagenu zvykem.
- Guide and inform (zobrazuje mapové podklady aktualizované v reálném čase, vyhledává ceny pohonných hmot, body zájmu a tak dále)
- Security and service
- App Connect (jde o připojení CarPlay, MirrorLink a Android Auto)
Security and service podobně jako Active displej se do výroby dostane až příští rok. Podobně je na tom i Škoda Karoq. Zmínit můžeme i to, že varianta GTI, která nabídne 200 koní, dorazí i s manuální převodovkou, ovšem až po polovině příštího roku. Nová je také klimatizace, kterou Volkswagen pojmenoval Air Care Climatronic. Ta umí automaticky v případě aktivace stěračů na 30 sekund aktivovat vnitřní okruh, aby se pach z ostřikovačů nedostal do interiéru.
Ještě než si kompletně představíme všechny motorizace a výbavové stupně, tak se zmíníme, že pokud se nám na Polu něco líbilo, tak je to podvozek. Vyzkoušeli jsme si variantu 1.0 TSI s výkonem 95 koní a pětistupňovou manuální převodovkou. Motor má výkonu tak akorát, jen by mohl být lépe odhlučněn. Zklamou i levné plasty především v zadní části interiéru.
K dispozici bude nepřekvapivě trojice výbavových stupňů Trendline, Comfortline a Highline. A také jedna zvláštnost. Jedná se o Volkswagen Polo Beats, které bude vybaveno audiosoustavou od známého výrobce sluchátek. A nejen to. Logo Beats budete mít například i na sedačkách, především však dostanete 6 reproduktorů a subwoofer o celkovém výkonu 300 W.
Pod kapotu si budete moci zvolit nejenom z benzinových a naftových motorů, ale v nabídce bude také varianta s pohonem na CNG. Pohonné jednotky se kombinují buď s manuální převodovkou o pěti či šesti stupních, nebo převodovkou DSG se šesti či sedmi stupni. Nejlevnější varianta nového Pola vás vyjde na necelých 300 tisíc korun. Tento model si můžete vzít i na leasing, a to od 4 500 Kč měsíčně včetně DPH.
Výkon | Trendline | Comfortline | Highline | Beats | |
---|---|---|---|---|---|
1,0 BMT | 75 koní | 292 900 Kč | 320 900 Kč | - | 335 900 Kč |
1,0 TSI BMT | 95 koní | - | 348 900 Kč | 376 900 Kč | 363 900 Kč |
1,0 TSI BMT | 115 koní | - | 372 900 Kč | 400 900 Kč | 387 900 Kč |
1,0 CNG | 90 koní | - | 398 900 Kč | 426 900 Kč | - |
1,6 TDI BMT | 95 koní | - | 414 900 Kč | - | 429 900 Kč |
Jedná se o ceny včetně DPH za pětistupňové a šestistupňové manuální převodovky
Výkon | Comfortline | Highline | GTI | Beats | |
---|---|---|---|---|---|
2.0 TSI BMT | 200 koní | - | - | 569 900 Kč | - |
1.0 TSI BMT | 95 koní | 388 900 Kč | 416 900 Kč | - | 403 900 Kč |
1.0 TSI BMT | 115 koní | - | 440 900 Kč | - | - |
Jedná se o ceny včetně DPH za šestistupňové a sedmistupňové DSG
Trendem poslední doby je jednotlivé modely zvětšovat. A to jednak kvůli většímu prostoru pro posádku, tak i pro větší deformační zóny, tedy větší bezpečnost. A tak se stalo, že šestá generace Pola pomalu ale jistě svojí velikostí dohání model Golf. Pokud bychom Polo porovnali se čtvrtou generací Golfa, tak tím větším se stane Polo.
Rozměry | Polo VI (2017) | Polo V (2009) | Golf IV (1997) |
---|---|---|---|
Délka | 4 053 mm | 3 972 mm | 4 149 mm |
Šířka | 1 751 mm | 1 682 mm | 1 735 mm |
Výška | 1 446 mm | 1 453 mm | 1 439 mm |
Rozvor | 2 564 mm | 2 470 mm | 2 511 mm |
Rozchod kol vpředu | 1 525 mm | 1 453 mm | 1 513 mm |
Rozchod kol vzadu | 1 505 mm | 1 456 mm | 1 494 mm |
Zavazadlový prostor | 351 litrů | 280 litrů | 330 litrů |
Na výběr bude 14 různých laků a několik designů kol, a to od 14 do 18 palců, přičemž ta největší budou výsadou varianty GTI. Polo dostalo mladistvý a poměrně atraktivní design, který by si měly oblíbit především mladší ročníky.