Displeje v autech prošly bouřlivým vývojem a jsou lepší, než kdykoliv předtím. Velké, kontrastní, s jemným rozlišením a rychlými reakcemi. A prakticky ve všech nových automobilech se přes ně ovládá drtivá většina palubních funkcí. Jeden displej totiž stojí méně, než spousta tlačítek, a navíc se do dotykového ovládání zamilovala Čína, která zároveň umí chrlit milionové série dotykových obrazovek v dobré kvalitě za nízké ceny pro celý svět. Čímž byl trend jasně určen. Jenže zároveň se ozývá i čím dál více varovných hlasů, které poukazují na vážná rizika takového přístupu. Především bezpečnostní, ale i komfortní. Nejnověji se podle deníku Korea JoongAng Daily nechal slyšet viceprezident Hyundai Design Notrh America (HDNA) Ha Hak Soo, že „lidé jsou otrávení a naštvaní, když se marně snaží něco nastavit na dotykovém displeji ve stresové situaci“.
Korejská automobilka tak bude vracet vybraná fyzická tlačítka do interiéru svých nových modelů, ačkoliv donedávna sama experimentovala s totální absencí fyzických ovladačů a v roce 2019 dokonce předvedla koncept „45 EV“ (předobraz sériového Ioniqu 5), v němž umístila dva dotykové displeje i na volant. Nyní ale uznává, že to není správná cesta, a zatímco dokončuje novou generaci head-up displejů přes celou šířku čelního okna, které by spolu s hlasovým ovládáním řidičovu pozornost rozmělňovat už neměly, vrací do nových modelů fyzické ovladače pro důležité funkce. Tato změna se projevila už ve faceliftu Ioniqu 5, který kromě přepracovaného středového panelu už dostal i další lištu fyzických tlačítek na středové konzole a na volantu jimi nahradil dosavadní dotykové plošky.
Hyundai není první, kdo toto téma veřejně otevřel. Organizace Euro NCAP, zabývající se kromě nárazových testů i komplexní bezpečností automobilů, už před časem po delší diskuzi vyhlásila, že k dosažení nejvyššího, pětihvězdičkového bezpečnostního skóre, budou muset být nové automobily na evropském trhu vybaveny od roku 2026 fyzickými spínači nejdůležitějších bezpečnostních funkcí.