Jaké technologie možná budeme brát za pár let jako samozřejmé? Díl první

3
Jaké technologie možná budeme brát za pár let jako samozřejmé? Díl první
  • To, co nám dnes přijde jako nepotřebné, se brzy může stát běžnou součástí automobilového průmyslu
  • Není to tak dávno, co si lidé mysleli, že dotykový displej na telefonu je zbytečnost, a nyní takové všichni nosíme v kapse
  • O kterých věcech by se dalo říci, že za pár let budou běžnou součástí života řidiče?

Doba jde neúprosně dopředu a i automobilový svět se mění. A tím nemyslím jenom downsizing. Postupně se do automobilů dostávají další a další technologické vychytávky, které nám mají ulehčit život. Je dost pravděpodobné, že to nebude dlouho trvat a některé věci budeme za pár let brát jako zcela samozřejmé. O jaké by mohlo jít?

Zajížděcí kliky

Efektivní a efektní. Nemusíme být vedoucí aerodynamického centra automobilky, abychom pochopili, že při vyšších rychlostech může madlo kliky, které se ukryje, mít v kombinaci s dalšími věcmi nějaký ten vliv na spotřebu. Každopádně o to asi nejde, když vezmeme fakt, že nyní takovou vymoženost najdeme například u modelů od Tesly nebo u Range Roveru Velar. Nejde o levná auta, takže to s velkou pravděpodobností jejich majitel řešit nebude. Jde však také o efektivní věc. Ale chápu vás, kteří se ptáte „Co se stane, až se to rozbije?” Nevíme…

Zajížděcí kliky

Odemykání auta pomocí telefonu

Není tomu tak dávno, co do České republiky přišla oficiální podpora Android Pay. Prodavači a číšníci by tak do svého slovníku mohli zařadit nové slůvko: „Budete platit hotově, kartou, nebo telefonem?” Ano, stačí přiložit telefon na terminál a je hotovo. Brzy to jistě bude podobně vypadat i u aut.

Už takový Mercedes třídy S můžete odemykat pomocí NFC. Dokážeme si představit, že v budoucnu by nešlo jenom o telefony, ale také chytré hodinky, které přeci jen máte vždycky na ruce. Vnímáme i druhou stránku, a to je bezpečnost. Na druhou stranu bezkontaktní karty dnes používáme dennodenně. A vůbec, každá mince má dvě strany.

Ovládání auta přes chytrý telefon a hodinky

Tento bod souvisí i s tím předchozím. Brzy si nainstalujete do svého telefonu aplikaci. Pomocí ní se podíváte, kolik máte pohonných hmot (stav baterie), či si nastavíte čas odjezdu, aby se vám auto vyhřálo, popřípadě vyklimatizovalo. Auto vám bude schopné posílat notifikace ve chvíli, kdy se otřese. Další benefity automobilky jistě vymyslí.

V dnešní době tuto vychytávku už spousta automobilů má. Brzy to jistě bude standard i pro auto spadající do nižšího segmentu, nikoli jen vlajkových lodí, ať už jde o Volkswagen, BMW, Audi nebo Mercedes.

Displej vedle displeje

Podívejte se do interiéru Audi A8, Tesly nebo Range Roveru Velar. Displej je jednoznačný trend a do jisté míry i věc, která je pro automobilky ekonomicky výhodná. Minimálně typické budíky jsou na ústupu a je otázkou, jak dlouho tu s námi ještě budou.

Audi A8 (2017)

Displej infotainmentu či samostatný displej pro volbu klimatizačních podmínek je dnes jasný trend. Automobilka si nechá vyrobit pár displejů, ty osadí do různých modelů a nahraje na ně systém, který potřebuje. Ať se nám to líbí ne, displeje v autech budou více a více.

Diskuze ke článku
Milan
1. Klika je také i bezpečnostní prvek. MB má leta kliku ve tvaru madla za které se dá a teď pozor. V případě nehody dobře uchopit a snáze se tak dostat tahem do havarovaného vozidla.

2. Již od roku 1998 je na trhu věc, co se jmenuje Keyless. V kapse máte kartu, dojdete k autu, ruku položíte na kliku a ve vteřině máte auto odemknuté. Rok 1998

3. Je naprosto zbytečné, to už se auta budou ovládat samy podle návyků řidiče

4. Display v autě je naprosto nepotřebná věc, která rozptyluje řidiče. Měl by být výběr. Buď budou v autě displaye a nebo volant. V plně autonomních vozech s nimi problém není.

Velice humorné je, že prvky co jsou v luxusních autech 20 a více let se teprve nedávno dostaly do vozů nižších tříd.

Pepan
Asi záleží jak dlouho chcete mít auto a nebo koupit auto z druhé ruky. Všechno co funguje se někdy rozbije. Pro mě je prioritou u auta bezproblémová jízda. Pokud máte auto 3 roky a pak prodáte, stovky elektronických udělátek neřešíte. Pokud kupujete auto ojeté, zřejmě ani nebudete schopni všechny systémy odzkoušet. Jakákoli drobnost pak bude otázkou desetitisíců za opravy. Stačí se podívat na soupisy závad vozů Tesla, jejichž cena se blíží milionu. Stará pravda říká: co tam není, nemůže se rozbít.
Mario-LT
Ty displaye jsou strašná věc!
Oslňuje to řidiče a odpoutává jeho pozornost.
Někde na Novinkách nebo nějakém autowebu byl (nebo je) článek "budoucnost automobilových palubních desek..".
Byl tam display přes celou šířku vozu, od levého okénka k pravému, na výšku velký snad jako třetina čelního skla... K čemu to je? Aby nám tam za jízdy mohly pouštět reklamy??

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze