Omlazená Tesla Model Y skrývá překvapení. Ani její majitelé o něm často nevědí

5
Omlazená Tesla Model Y skrývá překvapení. Ani její majitelé o něm často nevědí
Fotografie: Tesla
  • Jeden z uživatelů přišel na možnost, jak ovládat směr jízdy aniž by se dotkl středové obrazovky
  • Vozidlo totiž nabízí nouzový externí panel
  • Ten není běžně k vidění a je za potřebí vědět, kam kliknout

Jedním z nejpozoruhodnějších rysů posledních modelů od značky Tesla je velká centrální obrazovka infotainmentu, na které se ovládají prakticky všechny funkce. Patří sem dokonce i volba směru jízdy, ale co se stane v případě, že tato obrazovka selže? Je vůbec nějaká šance vůz dát zpět do pohybu? Mnozí si myslí, že nikoliv, jenže nyní přispěchal na pomoc americký majitel nového Modelu Y Juniper a názorně ukázal, jak na to. Rozhodně zde nečekejte tajnou řadící páku někde v útrobách palubní desky. Tesla si je vědoma, že i elektronika někdy může selhat a proto instalovala nouzový ovládací modul do stropu vozidla. Ten je doslova nad očima řidiče, ale jen zkušený uživatel vozu pozná, jak má spustit nouzovou lištu pro vyvolání písmen sloužících k volbě směru jízdy. Názorně to ukazuje přiložené video, na kterém je vidět, jak majitel Tesly zatlačí na místo hned vedle spínače varovných blikačů.

@diamond.joey.z Found this trick out and wanted to share it. #tesla #LuxuryLifestyle #CarHacks #telsainfo #ev ♬ original sound - Diamond.Joey.Z

Stačí jedna sekunda a najednou se na stropním panelu rozsvítí písmenka P, R, N a D. Tímto krokem pak lze vůz ovládat manuálně, a to zcela bez dotyku středové obrazovky. Takové řešení velmi ceníme, protože obrazovka se může kdykoliv odporoučet do věčných lovišť a asi nikdo nechce, aby jeho vůz zůstal stát nehybně na místě. A aby těch překvapení nebylo málo, stejné řešení má i nová Tesla Model 3 Highland a Tesla Cybertruck. Jak je vidno, s koupí nové Tesly je potřeba číst návod k použití, protože po zveřejnění videa se objevila celá řada komentářů z řad současných uživatelů nových Tesel, kteří o tomto nouzovém řešení neměli ani ponětí.

Technické parametry Tesla Model Y facelift (2025) Premium RWD

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 792 × 1 982 × 1 624 mm, 1 921 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon220 kW, 299 koní, točivý moment: 420 Nm
Baterie60 kWh (57,5 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 170 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,3 kWh / 100 km, dojezd: 466 km
Cena od1 099 900 Kč
Diskuze ke článku
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Naposledy upraveno: 20. 10. 13:02
Ano je to popsané v návodu a není to žádná tajnost. Spíš byste měl popsat jak funguje beta verze automatického řazení směru jízdy.
Mimochodem uvedené technické parametry nejsou k Tesle Y Premium RWD.
Kryštof Dostál
Kryštof Dostál
Tohle není žádná novinka. Ví to každej, kdo se o Tesly alespoň trošku zajímá.
Roman Havlín
Roman Havlín
Samozřejmě, ale ne každý uživatel vozu čte návod k použití. Ostatně to zmiňuji i v samotném článku. A na diskuzních fórech Tesly (alespoň těch amerických) se této vychytávce udivovalo nemále procento Teslistů.
Zdeněk Kovanda
Zdeněk Kovanda
Vychytávka dobrá, ale ještě jednu by to chtělo přidat: "Dodat přední okno, když chytíte šutr." To by byla opravdu užitečná vychytávka!!! Čekáme už měsíc a půl a okno nikde :-(

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze