Stojí za vidění. Mercedes otevřel obří testovací centrum světel

Stojí za vidění. Mercedes otevřel obří testovací centrum světel
Fotografie: Mercedes-Benz
  • Mercedes-Benz otevřel v německém Immendingenu nejpokročilejší světelné testovací centrum automobilového průmyslu
  • Na 135 metrech replikované silnice se mohou testovat vozy bez ohledu na počasí či denní dobu

Mercedes-Benz rozšířil své vývojové možnosti na testovacím polygonu v německém Immendingenu o unikátní světelné testovací centrum, které nemá ve světě obdoby. Nový objekt o délce 135 metrů a výšce osmi metrů umožňuje testování světlometů a osvětlovacích systémů v dokonale kontrolovaných podmínkách – bez vlivu počasí, denní doby či okolního světla.

Testovací centrum světel Mercedes-Benz.

Součástí haly je totiž věrná replika venkovské silnice s realistickým asfaltem, který simuluje odrazivost stárnoucí vozovky. Na dráze lze testovat až pět vozidel současně, včetně simulace protijedoucích aut či chodců.

Roboti za volantem aneb testovací okruh bez lidí

Příkladem inovace je ale také automatizovaný okruh Heide, kde testovací vozy řídí roboti. Na náročné trati plné výmolů, kostek a nerovností se ověřuje odolnost podvozku a karoserie. Automatizace zajišťuje dokonalou opakovatelnost jízd, šetří testovací řidiče a umožňuje nepřetržitý provoz 24/7. Jeden kilometr na tomto okruhu přitom odpovídá zhruba 150 kilometrům běžné jízdy po rozbité silnici.

Každý testovací modul v Immendingenu pak má svůj digitální ekvivalent, přesně naskenovaný až na úroveň milimetrů. Tyto virtuální kopie přitom umožňují inženýrům testovat stovky variant podvozků či aerodynamiku ještě předtím, než vznikne první prototyp. Díky tomu se tisíce virtuálních kilometrů odehrají v počítači dříve, než auto vůbec vyjede na trať – to nepřekvapivě výrazně zrychluje vývoj, snižuje náklady i uhlíkovou stopu.

Město, hory i dálnice – prostě svět v malém

Testovací areál Immendingen celkově pokrývá 520 hektarů, nabízí 86 kilometrů různých silnic a přes 30 modulů, které simulují městské křižovatky, horské serpentiny, dálnice i terénní cesty. K dispozici je dokonce i umělé slunce pro testy senzorů při ostrém světle či simulátory hustého deště.

Od otevření polygonu zde testovací vozy Mercedes-Benz najely přes 100 milionů kilometrů.

Zajímavostí pak je, že od otevření polygonu zde testovací vozy Mercedes-Benz najely přes 100 milionů kilometrů, což odpovídá více než 2 500 oběhům Země.

Udržitelný přístup – i díky zvířatům

Neméně pozoruhodná je i ekologická stránka místa. O údržbu krajiny se totiž stará stádo ovcí, které zabraňuje zarůstání pastvin, a lamy, jež stádo chrání před liškami. Areál zároveň slouží jako útočiště pro chráněné druhy – od ptáků po obojživelníky.

Testovací polygon v německém Immendingenu

Mercedes se také pochlubil tím, že od zahájení stavby před deseti lety investoval do Immendingenu celkem už přes 400 milionů eur.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze