Šéfovi Volkswagenu Diessovi odvaha zjevně nechybí. Jenže veřejně nevybíravě kritizovat vlastní produkt už je zjevně za korporátními mantinely i pro bosse jeho formátu. Na kariérní sociální síti LinkedIn tak zveřejnil příspěvek, který relativizuje jeho někdejší emotivní kritiku nabíjecích stanic Ionity, jichž je Volkswagen Group spoluvlastníkem. Tehdy cestou na dovolenou Volkswagenem ID.3 se dvakrát po sobě setkal s problémem právě u těchto nabíječek. V prvním případě bylo na stanici, umístěné u frekventovaného dálničního tahu, málo stojanů a stála se na ně fronta. Při následující zastávce zase narazil na částečně nefunkční stojany a absenci jakéhokoliv komfortního zázemí, například toalety či automatu na kávu. Své oprávněné rozhořčení ihned ventiloval prostřednictvím Twitteru.
Jenže stromy nerostou do nebe a pan Diess zjevně narazil. Proto nyní napsal, že „byl trochu nespravedlivý. Celkově bylo Ionity mnohem lepší, než by svědčil zážitek na jedné stanici v severní Itálii. Asi jsem měl trochu smůlu. Vlastně je Ionity opravdu dobré, jen se zatím nerozšířilo dostatečně rychle,“ neodpustil si aspoň malé rýpnutí. Teprve nedávno prý od vedení Ionity dostal zprávu o pokrocích stran rozšiřování sítě a spokojenosti zákazníků. Přesto výstavba sítě Ionity vázne, v současné době už mělo stát 400 stanic, podle ecomento.de jich je v provozu jen 365 a dalších 47 se staví. Navíc za celou dobu existence nikdo zatím veřejně neoznámil aktualizaci či rozšíření plánů na jejich výstavbu, které se dnes už zdají jako zbytečně konzervativní. V této souvislosti si nelze nevzpomenout na jednoho z předchůdců, již zesnulého Ferdinanda Piëcha. Tento neústupný vnuk samotného Ferdinanda Porsche, který si proti všem prosadil mj. výrobu Veyronu a Phaetonu, by si za svými názory zřejmě stál urputněji.
Síť Ionity spustily v roce 2017 společnosti BMW, Daimler, Ford a Volkswagen Group se značkami Audi a Porsche za účelem vzniku rychlonabíjecí infrastruktury podél hlavních dálnic v Evropě. Akcionáři – firmy Hyundai a Kia se připojily v loňském roce – chtějí síť dále rozšiřovat a brzy by se k Ionity mohly přidat i koncerny Renault a Shell. Jde však o prémiový produkt s vyššími cenovými hladinami a samotný Volkswagen se nespoléhá pouze na něj. Aktuálně jedná se společnostmi BP, Aral a dalšími o budování rychlonabíjecích stanic v Evropě, USA a Číně ve větším měřítku. Porsche i Audi navíc prosazují budování vlastních prémiových stanic pro své zákazníky s vysokou přidanou hodnotou.
Jak to mohly pravidla dotací tohle dopustit?
Když si chtěli postavit nabíječky pro své zákazníky tak si je měli postavit taky za svoje peníze pak by tam klidně nemuseli nikoho kromě svých zákazníků pouštět.
Ale když na to ukradli peníze z dotací tak by neměli nic takového rozdělovat!
Je to hnus velebnosti.