Nekompromisní rakouský manažer Herbert Diess stočil kormidla koncernu Volkswagen k co nejrychlejšímu přechodu na elektromobilitu. A snaží se zeštíhlovat, kde to jen jde. Jenže v září se zmínil, že by se měl na výrobu nabíjecích aut připravit i samotný Wolfsburg a že to možná bude stát 30 000 pracovních míst. A něco takového se ve společnosti, de facto ovládané odbory, zkrátka neříká. Pod Diessem se okamžitě začala houpat židle, šéf odborů Hans Dieter Pötsch žádal jeho hlavu a ještě minulý pátek to podle insideevs.com vypadalo na předčasný konec ve funkci. To se sice podařilo na poslední chvíli díky vlivným přímluvcům odvrátit, ovšem nikoliv bez ztrát. Herbert sice zůstane generálním ředitelem, ale budou mu (už podruhé) ořezány pravomoci.
Zatímco už v minulosti musel předat vedení značky Volkswagen vůči odborům podstatně loajálnějšímu Ralfu Brandstätterovi, nyní mu bude muset přenechat i ostatní masové značky koncernu, tedy Škodu a SEAT, a také místo ve správní radě. Diessovi zůstane funkce generálního ředitele koncernu, avšak bude se muset zaměřit na strategii. Bez přímého vlivu na většinu značek jej navíc čeká mnohem silnější odpor v Brandstätterově osobě a prosazování důležitých změn už nebude tak snadné. Uvidíme, jak si s tím poradí a zda si odbory nechají říct, že se tu hraje o budoucnost celého koncernu.