Volkswagen stále dohání zpoždění ve vývoji softwaru, způsobené liknavým přístupem minulého vedení. Diess si tento fakt dobře uvědomuje a nechává do jeho vývoje investovat dvě miliardy eur (49 miliard korun) ročně, jak oznámil při nedávné veřejné on-line diskuzi viz electrek.co. Jen loni Volkswagen přijal tisíc vývojářů a navazuje partnerství se společnostmi kalibru Bosch či Hella Aglaia (světový lídr ve vývoji vizuálních detekčních systémů). Praktickým dopadem je zprovoznění dálkových aktualizací OTA. Ty přinášejí aktualizace a nové funkce, přičemž o některých Diess již promluvil. Například Volkswagen ID.4 se již v létě naučí funkcím Plug & Charge, Auto Hold či obousměrnému nabíjení. Chybět nebude ani další zvýšení nabíjecí rychlosti. Tedy vylepšení, která jsou již netrpělivě očekávána.
Obousměrné nabíjení umožní všem modelům ID. s baterií o kapacitě 77 kWh od léta využívat funkci V2H, tedy napájet domácnost a využívat vůz jako zásobárnu energie pro doby vysokých tarifů či případných blackoutů, jejichž čas se blíží. Funkci bude možné aktivovat i zpětně na starších vozech díky OTA. Rozhodně se tedy máme nač těšit, ač v tomto případě přinejmenším dočasně umlkl dříve tolik oblíbený reklamní slogan Volkswagenu „Vorsprung durch Technik“. A konstruktéři dělají všechno pro to, aby se místo toho nezačalo říkat „Verspätung durch Software“.