Herbert Diess: autonomní vozy potřebují lidar, jen kamery nestačí

15
Herbert Diess: autonomní vozy potřebují lidar, jen kamery nestačí
Fotografie: Volkswagen
  • Šéf koncernu Volkswagen odpovídal na Redditu na otázky komunity
  • V názorech na autonomní řízení se rozchází s Elonem Muskem
  • Prozradil i řadu dalších zajímavých věcí

Herbert Diess, muž neotřelých názorů a postojů, se rozhodl některé z nich prezentovat zájemcům ve virtuální diskuzi na platformě Reddit, jak informuje electrek.co. Tam se jej účastníci mohli ptát na cokoliv a také to dělali. Šéf VW Group sice na řadu otázek odpovídal vyhýbavě, avšak několik zajímavých informací přeci jen zaznělo.

Zatímco se Diess se svým osobním přítelem Elonem Muskem v lecčems shodují a dost možná si vzájemně i tak trochu dívají pod prsty, v případě samořiditelných aut to tak rozhodně není. Rakouský boss, který nedávno svůj post těsně uhájil před rozzuřenými odbory za cenu ztráty části vlivu, je totiž ohledně jejich vzestupu mnohem opatrnější než jihoafrický vizionář. Musk suverénně prohlašuje, že by byl šokován, kdyby teslovské autonomní řízení FSD nebylo ještě letos bezpečnější než lidský řidič (a několik dnů nato se světem rozletí zpráva o vůbec první havárii, způsobené FSD). Bylo by tím pádem připravené k použití o půl dekády dříve než u veškeré konkurence. Diess zato hovoří o dlouhém a postupném procesu.

To však není jediný rozpor. Zatímco Elon Musk nechal loni z výbavy nových Tesel odstranit radar a od té doby usilovně argumentuje, že kamera je lepším řešením, Herbert Diess naopak neoblomně tvrdí, že pro autonomní řízení od úrovně 3 výše je měření vzdálenosti nezbytné. Volkswagen však vsadil na lidar, tedy technologii, která místo rádiových vln měří čas návratu laserových paprsků. Ten je zatím drahý, což také Diess připouští, avšak je podle něj jediným způsobem, jak zajistit redundantní snímání okolí k panoramatickým kamerovým systémům. Cenu by ostatně mělo pomoci snížit partnerství Volkswagenu s izraelskými specialisty z firmy Mobileye, specializovanými právě na pokročilé bezpečnostní systémy.

Související články
Diskuze ke článku
Danny Czech
Danny Czech
Zatím má u mě větší váhu názor člověka, co vlastní autonomní systém dost intenzivně vyvíjí a sbírá násobně více dat oproti konkurenci. Než názor člověka, jehož firma zatím na poli autonomie představila tak akorát adaptivní tempomat.
Martin Lacina
Martin Lacina
Jo asi jsem poznal vypnuti radaru i v mem aute. Od urcite doby reaguje na zpomaleni nebo rozjezd auta predemnou se zpozdenim, takze zpravidla se na predemnou brzdici auto jeste chvili riti bez reakce a pak dupne na brzdu. Uz se to tedy neda pouzivat ani pri popojizdeni v kolone.
:-(
Jako mozna nekomu neustale cloumani s posadkou v aute nevadi, ale ja mam radeji plynulou jizdu.

Varovani, ze nekolik kamer je spinavych, takze pres ne spatne vidi mi v zimnich mesicich z palubky skoro nezmizi, takze nepouzivat radar a spolehat se jen na kamery je vaaaazne vyborny napad hodny genia…
Víťa Vacek
Víťa Vacek
Naposledy upraveno: 18. 2. 07:54
Všichni co dnes řídíme máme LIDAR, takže je zcela jistě potřeba :) Jak před investory obhájíme, že inestujeme velké peníze do spousty různých senzorů a nemáme zásadní vývoj AI natož pak vlastní AI akcelerátor?

Nerozumím, jak by mohli přežít jinak než si to zalicencovat od Tesly.
Pavel Malina
Pavel Malina
Já teda mám 2 lidary a 8očí, bez toho řídit nelze!

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze