Herbert Diess, muž neotřelých názorů a postojů, se rozhodl některé z nich prezentovat zájemcům ve virtuální diskuzi na platformě Reddit, jak informuje electrek.co. Tam se jej účastníci mohli ptát na cokoliv a také to dělali. Šéf VW Group sice na řadu otázek odpovídal vyhýbavě, avšak několik zajímavých informací přeci jen zaznělo.
Zatímco se Diess se svým osobním přítelem Elonem Muskem v lecčems shodují a dost možná si vzájemně i tak trochu dívají pod prsty, v případě samořiditelných aut to tak rozhodně není. Rakouský boss, který nedávno svůj post těsně uhájil před rozzuřenými odbory za cenu ztráty části vlivu, je totiž ohledně jejich vzestupu mnohem opatrnější než jihoafrický vizionář. Musk suverénně prohlašuje, že by byl šokován, kdyby teslovské autonomní řízení FSD nebylo ještě letos bezpečnější než lidský řidič (a několik dnů nato se světem rozletí zpráva o vůbec první havárii, způsobené FSD). Bylo by tím pádem připravené k použití o půl dekády dříve než u veškeré konkurence. Diess zato hovoří o dlouhém a postupném procesu.
To však není jediný rozpor. Zatímco Elon Musk nechal loni z výbavy nových Tesel odstranit radar a od té doby usilovně argumentuje, že kamera je lepším řešením, Herbert Diess naopak neoblomně tvrdí, že pro autonomní řízení od úrovně 3 výše je měření vzdálenosti nezbytné. Volkswagen však vsadil na lidar, tedy technologii, která místo rádiových vln měří čas návratu laserových paprsků. Ten je zatím drahý, což také Diess připouští, avšak je podle něj jediným způsobem, jak zajistit redundantní snímání okolí k panoramatickým kamerovým systémům. Cenu by ostatně mělo pomoci snížit partnerství Volkswagenu s izraelskými specialisty z firmy Mobileye, specializovanými právě na pokročilé bezpečnostní systémy.
:-(
Jako mozna nekomu neustale cloumani s posadkou v aute nevadi, ale ja mam radeji plynulou jizdu.
Varovani, ze nekolik kamer je spinavych, takze pres ne spatne vidi mi v zimnich mesicich z palubky skoro nezmizi, takze nepouzivat radar a spolehat se jen na kamery je vaaaazne vyborny napad hodny genia…
Nerozumím, jak by mohli přežít jinak než si to zalicencovat od Tesly.