Zatímco při nedávné prezentaci loňských finančních výsledků Tesly zazněla rekordní čísla, publikum se zároveň dozvědělo, že se ani letos (stejně jako loni) nedočká žádného nového vozu. A očekávané malé levné Tesly, kterou Musk anoncoval ještě před čtvrt rokem, se pro změnu nedočká vůbec. Aby těch Jobových zvěstí nebylo moc, Elon přidal další ze svých legendárních mnohoznačných slibů. Tentokrát prohlásil, že by byl „šokován“, kdyby nebyl intenzivně vyvíjený systém autonomního řízení FSD do konce roku bezpečnější než lidský řidič.
Toto na první pohled nadějné prohlášení, vyvolávající pocit, že se ještě letos první majitelé Tesel legálně svezou, aniž by museli řídit, však ve skutečnosti neznamená vůbec nic. Tak trochu nechtěně se o to postaral sám Musk, když se nedávno na Twitteru pochlubil, že počet nehod a obětí za účasti vozidel se systémem FSD zůstává od října 2020, kdy se systém začal prodávat, i nadále nulový. Zjevně se tedy není v bezpečnosti už kam posouvat, když tedy pomineme detail, že FSD po roce a půl komerčního prodeje stále neopustilo beta fázi a pořád se nesmí legálně používat. A za současného stavu vývoje vlastně ani nejde o autonomní řízení, nýbrž o asistovanou jízdu úrovně zhruba 2+. Kromě toho se znovu a znovu ukazuje, že Muskovy sliby je třeba brát s rezervou.
Just to note. There has not been one accident or injury since FSD beta launch. Not one. Not a single one. In that time 20k people have died on the road in car accidents. Correct @elonmusk ? (Knock on wood) #tesla $tsla
— Ross Gerber (@GerberKawasaki) January 16, 2022
Lze tedy soudit, že pokud se fanoušci značky letos vůbec něčeho nového dočkají, plně funkční a schválené autonomní řízení to bude jen těžko. Zcela určitě ale budou podle insideevs.com svědky ještě intenzivnějšího zaměření značky na softwarové podnikání. Ať už to přinese cokoliv.