Vývoj autonomního řízení Tesla FSD chystá zásadní novinku

Vývoj autonomního řízení Tesla FSD chystá zásadní novinku
Fotografie: Tesla
  • Vývoj autonomního řízení Tesla je stále v beta fázi
  • Automobilka čerstvě uvolnila verzi 10.12.2
  • Zároveň rozšířila okruh testerů na zhruba 100 000

Tesla pokračuje v intenzivním vývoji asistenčního systému FSD, pro nějž se vžilo označení autonomní řízení. Za něj si řada zákazníků připlatila nejprve 100 000, aktuálně dokonce 200 000 Kč, aniž by jej mohli plnohodnotně využívat. Tento test loajality zákazníků pokračuje i nadále a Tesla pokračuje v distribuci stále dokonalejších vydání, o jejichž vlastnostech informuje zpravidla stručným stylem na sociálních sítích sám Elon Musk.


Nyní jsme se dozvěděli novinku, která by mohla svět autonomního řízení posunout o kus dál. Od příští verze 10.13 totiž přijde ke slovu schopnost jezdit autonomně i po silnicích, pro něž nejsou mapové podklady, případně kde chybí signál GPS. Tedy čistě na základě senzorických údajů, přesněji dle údajů z kamery, protože radar ani nadále do výbavy autonomních Tesel zařazován není. Prý to ale ještě několik měsíců potrvá a zpočátku se máme připravit na velice omezenou použitelnost. Proto bude funkce zpočátku k dispozici pouze beta-testerům, jejichž počet byl nedávno navýšen, a do seznamu oficiálních funkcionalit se dostane až s příštím hlavní verzí.

Tesla by také podle insideevs.com ráda letos v létě spustila systém FSD i v Evropě, jenže zatím tomu brání legislativní překážky. Konkrétně schopnost systému FSD samočinně měnit jízdní pruhy, což se na starém kontinentu zatím nesmí. Tentokrát se ovšem bude muset přizpůsobovat legislativa, nikoliv výrobci, protože s touto, naprosto přirozenou součástí autonomního řízení brzy přijdou i zdejší výrobci.


Aktuálně vydaná verze FSD 10.12.2 má být celkově znatelně plynulejší než ta předchozí, přičemž při průjezdu dlouhými zatáčkami se podstatně omezil počet drobných rychlých korekcí směru, což znamená plynulejší a klidnější jízdu. Tesla uvádí, že v této verzi také vylepšila rozhodování, zlepšila způsob, jakým vozidlo popojíždí, aby získalo výhled, lépe předpovídá jízdní pruhy, přesněji vidí chodce i kola a motocykly a nyní dokáže lépe posoudit, zda je vůz zaparkovaný, nebo ne. Následující vydání 10.13 by také mělo zlepšit další kritické místo – odbočování doleva přes velké křižovatky. Vývojáři podle Muska prý také pracují na zlepšení lokalizace místa, kam má vůz zajet při vysazování osob, mimo zmapované oblasti či dosah GPS.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze