Nehoda systému Autopilot skoro v přímém přenosu. Tohle se Tesle líbit nebude

8
Nehoda systému Autopilot skoro v přímém přenosu. Tohle se Tesle líbit nebude
Fotografie: Tesla
  • Šlo jen o drobnou kolizi se silničním sloupkem
  • Systém FSD je přitom samotnou Teslou považován za ranou verzi
  • Stále je potřeba dávat pozor a případně převzít kontrolu nad vozem

Majitel Tesly Model Y z kalifornského San Jose se před pár dny přesvědčil o tom, že pověsti o nepřesném systému Autopilot nejsou pouhým výmyslem. Stal se totiž nedobrovolně účastníkem nehody, za kterou mohl právě autonomní systém vozu. O případu informuje electrek.co a vše bylo zachyceno na video. Vůz při zatočení doprava najednou ztratil orientaci a namířil si to přímo do vedle stojících sloupků. Tato nehoda je navíc prvním plně zdokumentovaným případem. Přitom ještě minulý měsíc Elon Musk tvrdil, že systém FSD Beta za více než rok od spuštění programu ještě neměl nehodu.

Ačkoliv se nehoda řadí spíše k těm drobným, jde o princip. Ne vždy by mohla celá situace dopadnout jen lehkým poškozením vozu. Mnoha lidmi opěvovaný autonomní systém zkrátka selhal a narazil sám od sebe do předmětu. Mnozí do něj vkládají až příliš velkou důvěru, což, je samozřejmě špatně. Přitom Tesla systém FSD Beta považuje za ranou verzi samořídícího softwaru. Rozhodně se tak na něj nedá zcela spoléhat. Je tak nutné si pamatovat, že software umožňuje vozidlu jet autonomně do cíle zadaného v navigačním systému, ale řidič stále zůstává odpovědný za vozidlo a musí být ostražitý a připravený převzít kontrolu.

Technické parametry Tesla Model Y Standard Range RWD

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 750 × 2 129 × 1 624 mm, 2 007 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 350 Nm
Baterie75 kWh (70,5 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,4 kWh / 100 km, dojezd: 393 km
Cena od1 620 000 Kč
Související články
Diskuze ke článku
Tom ReBlack
Tom ReBlack
tak pořád je to "beta", ale i tak "pohoří" na naprostých banalitách a když si člověk uvědomí, kdy Musk sliboval "5", tak to vyvolává dost pochybností ...obzvlášť, když ostatní nasazují vyšší úrovně autonomie.. .. jestli to ale zvládne jen díky kamerám, tak vytře zrak všem, ale osobně pochybuji
Michal Faraday
Michal Faraday
Zdá se že autoři stále nechápou rozdíl mezi Autopilotem a FSD. Zde havarovalo FSD.
Jan Zahradník
Jan Zahradník
Dobrý den, pane Havlíne,

pokud píšete a vyjadřujete svá stanoviska ohledně ADAS systémů, nastudujte si prosím definici úrovni ADAS dle SAE a přečtěte si informace o produktech Tesla. Ať je marketingový název jakýkoli, jedná se o systém level 2, to znamená, že řidič je plně zodpovědný za řízení vozidla a musí se plně soustředit, takže nehavaroval žádný systém, ale havaroval řidič, nese plnou zodpovědnost a bohužel to jen ukazuje, že si nepřečetl manuál k výrobku a nepoužíval ho v souladu s ním. Pravděpodobně se nechal zmást marketingem.
Alex Ander
Alex Ander
Ma to vubec neco spolecneho s FSD? FSD je by definition system, ktery bez posadky ujede z bodu A do bodu B za jakychkoliv okolnosti. Jako omluvu bych bral snad je neexistujici silnicni spojeni, ze auto nezvladne dojet z Prahy do Honolulu. Pokud to neumi ani odbocit za jasneho sluneho dne, tak za me je to nanejvys trochu lepsi tempomat.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze