Šéf Volkswagenu Diess: Elektromobily nejsou tím hlavním, co změní svět aut

1
Šéf Volkswagenu Diess: Elektromobily nejsou tím hlavním, co změní svět aut
Fotografie: Volkswagen
  • Volkswagen se tlačí na pozici elektromobilního lídra
  • Jenže jeho šéf vidí o krok dál
  • Ty velké změny tím podle něj teprve začnou

Volkswagen právě nyní prochází obrovskou transformací, směřující k masové výrobě elektrických aut. Ta by měla být jeho 100% byznysem již v polovině příští dekády, takže se má co ohánět. Investuje hned do několika továren na výrobu baterií, buduje recyklační linky a spouští velké marketingové kampaně. Cíle má nemalé; v roce 2025 chce být lídrem elektromobilového trhu a ještě letos by rád prodal milion elektrických aut.

Jenže správný vizionář je vždy o krok dál. A tak Herbert Diess, šéf Volkswagenu a osobní přítel Elona Muska, už dnes podle insideevs.com hovoří o příštím kroku. Pro list Automotive News prohlásil: „Tato změna posune automobilový průmysl mnohem více, než elektrifikace aut. Auta se hodně změní, až budou jezdit po silnicích samočinně.“ Zatímco naprostá většina elektromobilů dnes pořád vypadá jako běžná spalovací auta, jen bez výfuku a zpívajícího spalovacího motoru, možnosti pro autonomní mobilitu jsou téměř neomezené. Jistě jste už viděli několik konceptů, těžících z faktu, že už nebude nic takového, jako řidič, který musí neustále ovládat vůz a dávat pozor na cestu. A zároveň předává značnou část zodpovědnosti za své případné chyby na bezpečnostní systémy automobilu. Konceptů, které připomínají spíš pojízdné konferenční salonky s otočnými sedadly. Vznikly dokonce i takové, které nemají vůbec žádná okna. To je zřejmě extrém, ale myšlenka, že už opravdu nebude třeba koukat na silnici, tím byla předána.

Volkswagen by samozřejmě rád útočil na vedoucí pozice i v této oblasti. Ročně investuje 64 miliard korun do vývoje softwaru, ačkoliv samozřejmě ne všechny tyto peníze jdou výhradně na autonomní mobilitu. Přesto Diess nepovažuje svoji společnost za softwarového lídra, což oceňujeme jako vzácně upřímnou sebereflexi. Skromně dodal, že „Volkswagen je v docela dobré pozici, aby zůstal silným hráčem i v budoucím automobilovém světě. I v takzvaném novém automobilu.“

Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Naposledy upraveno: 25. 6. 2021 14:21
Ano, to si myslím taky. Auta jak je známe začaly končit. Je to prostá výměna na postu prosperujících firem. Místo tradičních průmyslových automobilek to budou spíš SW firmy. Nejde tu ani tak o to, co chtějí lidi, ale co jsou jim technologičtí lídři schopní prodat. A lidi chtějí displeje, moderní funkce atp. BEV v tom hrají jen malinkou roli. Když si sedenete do Kodiaqa a do Enyaqa zjistíte, že rozdíl je skutečně jen v tom motoru (a v ceně) a to je málo za to, abyste dali za běžného Enyaqa stejně jako za nejluxusnějšího Kodiaqa a ještě se crcali s baterkou. Chce to něco navíc, něco úplně jiného. Auto bude jezdit samo. To je ono.

Mimochodem..nefunkční autopilot Tesly dnes stojí stejně jako malé spalovací auto. Ano...to jsou lidi ochotní zaplatit. Tesla asi pochopila, že výroba plechovek je pohoda, ale to okolo, to bude byznys, smetana.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze