Když Diess, dlouholetý a úspěšný vysoký manažer BMW, vyklidil svou kancelář v Mnichově, s ním nadlouho odešla i snaha o elektrifikaci. Povedlo se mu v roce 2013 uvést převratné BMW i3 a po Diessově odchodu se čekalo na další čistý elektromobil s modrobílým logem (BMW ix3) předlouhých 7 let. Zatímco BMW bude této prodlevy zřejmě ještě trpce litovat, Diess si určitě nemá nač stěžovat. Podle electrek.co totiž lukrativní nabídka Volkswagenu nebyla jediná, kterou měl Herbert v ruce.
S odvoláním na německý Bussines Insider přinesl informaci, že Diesse se pokoušel získat na místo generálního ředitele Tesly i samotný Elon Musk. Moc prý nechybělo a vedení Tesly by se octlo v rukách rakouského supermanažera. Ten se nakonec rozhodl pro Volkswagen a pod jeho vedením se celý koncern, oslabený z aféry Dieselgate, nesentimentálně odstřihuje od fosilní minulosti. Nicméně sám Diess někdejší nabídku od Tesly nepotvrdil, na přímý dotaz odpověděl stroze „Bez komentáře“. Vztah obou lídrů je očividně nadstandardní, ani jeden nešetří pochvalami na adresu toho druhého. Ze zprávy dokonce vyplývá, že Diess dokonce do Tesly osobně investoval a některé jeho kroky v čele koncernu Volkswagen byly motivovány snahou dohnat náskok Tesly v softwarové výbavě. Oba šéfové se také vzájemně pozvali na první testovací jízdy Volkswagenu ID.3 a Tesly Model Y.
Tato zdánlivě nedůležitá noticka vrhá nové světlo na Muskovo působení v čele Tesly. Vyplývá z ní totiž nová informace, že generálním ředitelem Tesly být nechtěl. V roce 2008 nahradil Martina Eberharda, dosavadního šéfa a spoluzakladetele Tesly, kterému zlomil vaz neúspěch při snaze umístit na trh původní Teslu Roadster. Musk tedy zjevně chtěl předat otěže do jiných rukou, i když vždy prohlašoval, že Teslu opustit nemíní. Jenže opravdu kvalitních manažerů na trhu není nadbytek a vzácná příležitost v roce 2014 nevyšla. A tak Musk vede Teslu dodnes.