Šéf Volkswagenu o nabíječkách Ionity: takhle prémiový zážitek nevypadá!

22
Šéf Volkswagenu o nabíječkách Ionity: takhle prémiový zážitek nevypadá!
Fotografie: Volkswagen
  • Herbert Diess si nebere servítky
  • Ionity podle něj potřebuje další silný impulz a investice

Herbert Diess, generální ředitel koncernu Volkswagen Group, nejde pro kritiku daleko. Dokázal to na svém LinkedIn profilu, kde obšírně popisoval cestu na dovolenou s elektromobilem Volkswagen ID.3 přes Alpy. Mezi idylickými momentkami však došlo i na sžíravou kritiku nabíjecí sítě Ionity, v níž má Volkswagen spolu s dalšími předními automobilkami podíl a která vsadila na prémiové služby za vysoké ceny. Jenže podle Diesse na nich nic prémiového není. Nejenže jich stojí méně, než se plánovalo (ty zbylé se stále stavějí), ale mají příliš malou kapacitu, na spoustě stanic jsou pouze čtyři stojany a docela často některý z nich nefunguje. Speciálně u hlavních panevropských tahů je to problém a čím dál častějším jevem jsou fronty na nabíjení. Chybí ale i jakákoliv přidaná hodnota. Najdou se nabíječky, kde si nezajdete na záchod, nekoupíte si kávu, často si ani nesednete na lavičku. „Tohle je cokoliv, jen ne prvotřídní služby Ionity, “ komentoval rozhořčený Diess. Je ale pravda, že drtivá většina Ionity stanic stojí u čerpacích stanic, kde jsou služby k dispozici 24 hodin denně.


ne úplná spokojenost s Ionity je zřejmě i důvod, proč má Volkswagen podle insideevs.com našlápnuto takříkajíc na více frontách a kromě tohoto projektu mohutně investuje i s BP a nově i v Itálii s partnerem Enel X. Projekt Ionity totiž zjevně neplní očekávání do něj vkládaná. Evropané nejeví tolik ochoty připlácet si za prémiové služby, jak investoři doufali. A hlavně se prémiovost, kromě 350kW nabíječek a designových stojanů, v ničem jiném zatím moc neprojevuje. Navíc konkurence nespí a 300kW nabíječky jsou v západní Evropě čím dál běžnější.

Ionity tedy zjevně stojí na rozcestí. Aby si udrželo prémiový status, bude vyžadovat další rozsáhlé investice. Otázkou ale je, jestli o ně mají partneři projektu vůbec zájem. Nezrodilo se náhodou tak trochu nechtěné dítě?

Síť Ionity provozují automobilky BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company a Volkswagen Group skrz Porsche AG, později se přidal i Hyundai Motor Group. Aktuálně provozuje zhruba 360 stanic se 1 460 nabíječkami, dalších cca 40 stanic se staví. Cílový stav, který měl nastat už koncem roku 2020, je 400 stanic a 2 400 nabíječek, tedy průměrně šest na stanici. Nabíječky poskytují až 350 kW a až 800 V, vybaveny jsou výhradně konektry CCS 2 Combo.

Diskuze ke článku
Jiří Ostarek
Jiří Ostarek
To je teprve začátek, a jak to bude pokračovat ...

Frank Hauck

Zima 2030, silné sněžení a mráz zachvátily celé Německo. Fotovoltaika zasněžená, větrné elektrárny odstavené kvůli bouřkám, uhelné elektrárny neexistují, dodávky plynu slábnou. Spalovací motory, kamna, otevřené krby, motorové pily, sněhové frézy atd. jsou zakázány.
Na dálnicích se tvoří kilometrové kolony elektromobilů, kterým přes noc došla energie. To se týká i elektrifikovaných záchranných služeb. Ani za lepšího počasí se vozidla nemohou pohybovat vlastní silou, ale musí být jedno po druhém odtahována, což kvůli nedostatku provozuschopných vozidel nezvládají ani německé ozbrojené síly. Elektrická rypadla a kolové nakladače již nelze připojit k síti nebo jsou v provozu jen několik hodin. Rafinerie nevyrábějí pro nedostatek poptávky ani benzin, ani naftu, které jsou nyní k dostání pouze v malém množství ve výdejnách nebezpečného zboží.
Federální vláda rekvíruje všechna stará auta se spalovacími motory, která jsou ještě v provozu. Lidí znalých starých technologií je v důchodu nedostatek. Taková vozidla a pohonné hmoty by ještě mohly dodávat pouze Rusko a Írán, ale to je nemožné kvůli nedostatku elektřiny a sněhové nadílce, která zkolabovala v železniční dopravě, a kvůli nesouhlasu USA. Zdravotnictví, školství, zásobování potravinami a průmyslová výroba přestávají fungovat. V nejčistším ovzduší oslavují mrznoucí a hladoví Středoevropané úspěšnou energetickou transformaci, samozřejmě bez ohňostrojů, alkoholu a dokonce i bez grilované klobásy, pokud není veganská.
Tolik k vyhlídkám Německa do budoucna.
Děsivé, že?
Ještě děsivější je, že v něm jaksi není chyba v myšlení...
Adam Běhal
Adam Běhal
Ionity hlavně totálně podcenilo plánovaný rozmach elektromobilů. Mít na hlavních tazích evropských dálnic stanice, kde jsou 4 nabíječky z nichž jedna nefunguje je prostě víc než zoufalé. Měli myslet dopředu a udělat místo 4 stojanů rovnou 40 v rámci jedné Ionity stanice, něco jako takový malý park pro nabíjení elektroaut. Např. Tesla nabízí u jejích Superchargerů v rámci jedné stanice o mnoho více nabíječek. Minule jsem viděl video z Norska, kde se elektroauta prosazují nejvíce, jak už v těchto dnech je i zde řada nabíječek obsazených a to jich mají třeba 20 na jednom místě.

Musím proto se šéfem Volkswagenu souhlasit. Pokud se bude chtít Ionity prosadit mezi konkurencí mělo by výrazně zrychlit výstavbu nových stanic ovšem s daleko větším počtem stojanů a více naslouchat případným hlášeným problémům svých zákazníků v případě nefungujících nabíječek. A samozřejmě zlepšit zázemí svých stanic jako takových...
Josef L
Josef L
Co se týká Ionity nebo ostatních dotovaných stanic, dotace soukromému sektoru jsou nejhorší věc, která je jen zdrojem machinací s penězi a rozkrádáním ve velkém. Nechápu, proč v rámci investice několika milionů u nabíjecích stojanů, kde v okolí nic není, nemůže být lavička se stolem a stříška v případě deště. To co postavil Eon ve Vystrkově je asi pro vodění návštěv z EU, nikde jsem nic podobného neviděl (střecha nad nabíječkami, sezení). To je stejné jakoby stavěli benzínky bez střechy, kde naopak vůbec nevadí, když trochu naprší do nádrže. Mě tenhle amatérismus hlava prostě nebere.
Adalberto Sarto
Adalberto Sarto
Ááá, typický příklad elektrifikace. Jen černá díra na peníze. Lidé nechtějí platit více než musí "překvápko". Ekonomický i ekologický přínos nula. Stejně to dopadne s celou nucenou elektromobilitou. Ne omyl, vlastně mnohem hůře, protože v tom budeme všichni až po uši.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze