Audi se pustilo do udržitelné mobility s přívlastkem. Ta totiž má být nejen uhlíkově neutrální, ale i prémiová. A to ve všech ohledech. Letos poprvé uvedlo více elektrických modelů než konvenčních a do roku 2025 plánuje uvést více než 20 elektromobilů. A pro ně také vlastní síť nabíječek. Právě nyní pro ně hledá optimální podobu a ve druhé polovině roku spustí pilotní projekt. Designově řešený objekt nabídne nejen dostatek nabíječek, ale také pohodlný salónek pro čekání na naplnění baterie. Revoluční je též koncept rezervací, vylučující zbytečné kroužení kolem obsazených stojanů.
Modulární systém umožní sestavit stanici s požadovaným počtem nabíjecích bodů a individuálně řešeným patrovým objektem se zázemím pro zákazníky. A zároveň prostorem pro dostatečný počet baterií z programu Second Life, vyřazených z elektromobilů. Ty poskytnou kapacitu zhruba 2,45 MWh, potažmo šesti stojanům s nabíjecím výkonem až 300 kW. Taková stanice tedy bude díky druhotnému využití trakčních baterií nejen ekologická, ale také ekonomická. Bude jí totiž stačit standardní třífázový přívod 400 V s nízkým příkonem (stačí i 11 kW), odpadne tedy drahé připojení na rozvody vysokého napětí i mastné platby za vysoký rezervovaný příkon. Takovéto připojení by mělo stačit baterie průběžně dobíjet a přes noc naplnit, něco přidají i fotovoltaické články na střeše. Ušetří se i za nákladný transformátor, protože proud pro 400V baterie postačí jednoduše usměrnit.
Tato myšlenka jde dál, než prefabrikované Superchargery od Tesly, i když je základní myšlenka stejná. Přivezou se prefabrikované díly na místo a velmi rychle smontují. Jenže na rozdíl od Superchargerů nepotřebují extrémně výkonný přívod a skýtají zákazníkům vyšší komfort. V patře takového objektu se totiž nachází salónek pro pohodlné čekání na dobití. V něm bude k dispozici i základní občerstvení a další služby. Pokud například dorazí zákazník s Audi e-tron GT s nabíjecím příkonem až 270 kW, čeká jej při plnění baterie na 80 % SoC v ideálním případě odpočinek v pohodlném křesle, při dobré kávě, trvající 23 minut. Projekt by měl odstartovat koncem léta, právě nyní se hledá lokalita i optimální partner. Ve druhé polovině by se měl první nabíjecí palác spustit, vítáni budou, aspoň zpočátku, i řidiči jiných značek elektromobilů. Jeho provoz bude pečlivě vyhodnocen a podle výsledných poznatků se bude rozhodovat o případné sériové výrobě a také finální podobě stanic.