Enyaq dostal novou verzi softwaru. Dojede dál, rychleji se nabije a nabídne nové funkce

4
Enyaq dostal novou verzi softwaru. Dojede dál, rychleji se nabije a nabídne nové funkce
Fotografie: Škoda Auto
  • Nové Enyaqy a Enyaqy Coupé nyní dostávají software ME3
  • Pro dříve vyrobená auta bude k dispozici od půlky roku
  • Bezplatně nahrán bude při návštěvě autorizovaného servisu

Stále rostoucí důležitost softwaru dokládá nové vydání ME3, které rozsáhle mění důležité vlastnosti auta, vylepšuje jeho provozní parametry a také přidává celou řadu nových funkcí. Přičemž některé stávající budou podle Škoda Auto nyní fungovat lépe, nebo je aspoň bude možné pohodlněji ovládat.

Zásadní úpravou prošel termomanagement baterie, který začíná působit při nižších teplotách než dosud, čímž ji dříve dostane do optimálního tepelného okna a déle ji tam udrží. Baterie tak méně trpí, funguje efektivněji a dříve umožní plnou rekuperaci. Hmatatelným výsledkem je prodloužení normovaného dojezdu; například Enyaq 80x, který dosud udával maximální dojezd WLTP 498,4 km, nově poskočil na 516 km. Zvýšila se také nabíjecí rychlost; baterie s kapacitou 58 kWh nyní zvládne 120 kW místo 100 kW, větší s 77 kWh zrychlila ze 125 kW na 135 kW. Nabíjecí čas 5–80 % SoC se u větší z nich díky tomu zkrátil z 38 na 35 minut. Baterie by ale měla být i méně namáhána, což by se mělo zúročit prodlouženou životností.

Komu by ani to nestačilo překonat strach z krátké životnosti trakčního akumulátoru, ten dostane k dispozici i zcela nový režim ochrany baterie, po jehož aktivaci virtuálním tlačítkem se při příštím nabíjení naplní jen na 80 % kapacity a zpomalí DC nabíjení kvůli omezení výkonových špiček, které baterii namáhají. K dispozici samozřejmě na přání nadále zůstane i plná kapacita i rychlost. S nabíjením souvisí i řada dalších novinek. Například vedle nabíjení a dojezdu se zobrazuje i cíl jízdy a potřebný počet nabíjecích zastávek. Vylepšilo se i plánování trasy. K té stávající lze tlačítkem „Přidat“ doplnit alternativní nabíjecí stanici. A u naplánovaných nabíjecích zastávek se nově zobrazuje zbývající SoC a plánovaná doba nabíjení.

Head-up displej a virtuální kokpit nabídnou vylepšené zobrazení díky intuitivnějším zobrazení objektů v okolí a 3D zobrazení vzdálenosti do cíle. Nabití baterie se bude nově indikovat i v procentech a jízdní data bude možné zobrazit samostatně vpravo. Tlačítko Travel Assist na volantu dostane novou funkcionalitu. Bude s ním možné cyklicky přepínat mezi dvěma úrovněmi bezpečnostní asistence, například vypínat a zapínat asistent změny pruhu při puštěném adaptivním tempomatu a Travel Assistu.

To ještě není vše. Enyaqy s pohonem všech kol dostanou nový jízdní režim Traction, již známý z Volkswagenů ID.4. Ten v rychlostech do 20 km/h ponechá trvale v činnosti oba elektromotory (režim stálého pohonu 4×4) a také omezí zásahy protiprokluzového systému ASR při rozjezdu. Mělo by se tedy usnadnit vyproštění z případné svízelné situace a bezpečnější by měla být i jízda za extrémně špatných adhezních podmínek.

Technické parametry Škoda Enyaq Coupé iV (2021) 80x iV

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 653 × 1 879 × 1 621 mm, 2 001 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon195 kW, 265 koní, točivý moment: 425 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,1 kWh / 100 km
Cena od
Diskuze ke článku
Martin Lacina
Martin Lacina
No když koukám do toho ceníku tak Ioniq 5 nebo Kia EV6 vyjdou výrazně levněji a s lepšími parametry. Také mají Korejci výrazně delší a lepší zkušenosti s elektromobily, takže za mě zatím jasná volba.
Roman Placer
Roman Placer
Baterie netrpí nízkými teplotami, to spíš my, že nerekuperujeme > nižší dojezd + opotřebení brzd, pomalé nabíjení a obecně má v nižších teplotách i nižší kapacitu a je elektricky "měkká". Naopak čím vyšší teploty, tím více degraduje, zároveň ale zvládá rychlé nabíjení, je elektricky "tvrdší" a umí dodat více kapacity, než za studena.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze