Nový infotainment Audi MIB3 na vlastní kůži. Je rychlejší a má nové funkce

Nový infotainment Audi MIB3 na vlastní kůži. Je rychlejší a má nové funkce
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • U nového Audi e-tron jsme otestovali inovovaný infotainment MIB3
  • Má 10× výkonnější procesor, rychlejší reakce a integrovanou SIM kartu či USB-C konektory
  • Datové balíčky je nutné nakupovat přes poskytovatele Cubic Telecom

Audi postupně do svých aut zavádí nejnovější infotainment MIB3, který jsme otestovali v novém Audi e-tron S. U e-tronů je tento infotainment dostupný od podzimu roku 2020 a takto vybavená auta poznáte snadno podle toho, že už mají pouze USB-C konektory místo starších USB-A a chybí jim slot pro SIM kartu i paměťovou kartu. I když nový infotainment vypadá co do designu prakticky stejně, Audi ho muselo naprogramovat celý znovu vzhledem k novému linuxovému jádru. Má také 10× vyšší výpočetní výkon, což se projevilo na rychlejších reakcích a například také výrazně plynulejším posunem v mapě při satelitním zobrazení (viz naše video).

Co nového umí Audi v infotainmentu MIB3?

Největší uživatelskou novinkou je trojice widgetů pro navigaci, média a telefon, které zobrazují užitečné informace a aktuálně dostupné ovládání. Abyste třeba vypnuli navigaci, nemusíte chodit do menu navigace ve virtual cockpitu nebo se přepínat na navigaci na hlavním displeji infotainmentu, stačí klepnout na ikonku na widgetu. S obsluhou vozu souvisí také lepší hlasové ovládání, které lze nově spustit i hlasovým pokynem „Ahoj Audi“. Rozpoznávání může nově probíhat on-line, je tak výrazně rychlejší a přesnější.

Nový infotainment jsme testovali v nejsilnějším Audi e-tron S s více než 500 koňmi

Velkou změnou u e-tronů je pak inteligentnější plánovač cest e-tron, který inteligentněji volí ultrarychlé nabíjecí stanice, a přibyla i možnost nastavit, zda má plánovač cest preferovat nabíjecí stanice zapojené do nabíjecí služby e-tron charging services. V grafice přehledně nově vidíte, do kolika procent je nutné na dané stanici nabíjet, aby bylo možno pokračovat v cestě (předtím se zobrazoval jen čas) a auto výrazně rychleji hledá také nabíjecí stanice po trase. Mnohem častější jsou také on-line aktualizace mapových podkladů a bodů zájmů, a to jednou měsíčně oproti čtvrtletní periodě u starších infotainmentů.

Audi e-tron

Zásadní novinkou je také obchod s možností si přímo v autě dokupovat nové softwarové a dokonce i hardwarové funkce. Pokud jste si například v konfigurátoru nezvolili příplatkové Matrix světlomety, je jimi i tak vaše auto vybaveno a za poplatek je možné si je vyzkoušet a předplatit si funkcionalitu na různá časová období nebo nastálo. Obchod je již dostupný v několika zemích, v Česku však zatím ne, protože zde není podporována služba Audi Pay, do které je nutné si pro tyto účely uložit platební kartu. Zprovoznění by mělo proběhnout v průběhu 2. čtvrtletí letošního roku, obchod se pak uživatelům zpřístupní i v autě.

Výběr novinek v MIB3

Nový MIB3 je, stejně jako předchozí verze, plně on-line. Zatímco dříve ale auto pro některé funkce používalo interní SIM kartu a pro datově náročnější funkce jste museli vložit vlastní SIM s datovým tarifem, u MIB3 tento slot zmizel a pro všechny účely se používá interní SIM karta. V základní konektivitě v ceně vozu je vše kromě on-line streamingu a Wi-Fi hotspotu. Pro tyto funkce dostanete s novým autem 3 GB zdarma, další datové balíčky si pak musíte dokupovat, a to i přímo přes obrazovku v autě, kde si můžete také zobrazit spotřebovaná data. V celé Evropě Audi používá poskytovatele Cubic Telecom a zakoupený datový balíček tak funguje celoevropsky. Ceny přinášíme na screenshotu níže.

Přehled a dokupování dat v autě a na webu Cubic Telecom

Novinkou je pak například více možností pro ovládání odemykání nabíjecího konektoru a další drobnosti, pozorné oko si všimne také mírně změněného fontu na všech obrazovkách, a to včetně virtual cockpitu. Naopak ubyly některé možnosti ukládání zástupců na spodní displej. Zatímco u MIB 2.5 jsem si zde mohl například uložit zkratku na obrazovku nabíjení, zde to již možné není. Novinek v novém infotainmentu je tedy mnohem více, než by se na první pohled mohlo zdát a celkově jde o příjemný posun. V čem ale zatím není rozdíl, to jsou OTA updaty, protože MIB3 se také neumí aktualizovat on-line a dostupné jsou takto pouze aktualizace map.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze